sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:39

בל יאמר איש שרמת דרישות גבוהה תביא בהכרח להורדת רמת ההישגים הכללית . יש לשער שההיפך מכך אכן יתרחש . מחקרים חינוכיים מחזקים את הסברה , שככל שעולות הציפיות , עולה רמת ביצועיו של התלמיד . יש לעזור לתלמידים החלשים אם בעזרת לימוד משקם , אם בעזרת למידה בצוותא , או בכל דרך יעילה אחרת שלא תגפע בתלמיד הממוצע או בזה המתכוון להמשיך בלימודים גבוהים . יעילו תה של הלמדיה בצוותא הוכיחה עצמה בישיבות , שבהן מתנהל הלימוד בזוגות , בדרך-כלל . הללו מנתחים ודנים במשותף בכל פרט ופרט בחומר הלימוד . באחדות מהישיבות , לכל תלמיד ישיבה סמוך תלמיד צעיר ממנו i יש לשקול הענקת פרסים או גמול אחר למצטיינים בהישגיהם ; על ספרי הלימוד להיות בעלי איכות גבוהה i יש לאמן את המחנכים באורח קפדני ולהחמיר בדרישות . כבר ציינו שכ 85- אחוז מכלל המורים בבתי-הספר היסודיים , 50 אחוז ממורי חטיבות-הביניים וכ 30- אחוז מכלל מורי בתי-הספר התיכוניים הם נעדרים כל כישורים אקדמיים . שום מערכת חינוכית לא תוכל להגיע לרמת הישגים גבוהה בלי שהמורים שבה יהיו בעצמם בעלי כישורים מצוינים . * * * ברצוני להוסיף מעט לתיאור שיטת הלמידה בישיבות . מתכונת הלימודים הרגילה מתנהלת באורח כללי כך : תלמידי הישיבה , שמספרם עשוי לנוע בין 50 ל , 1 , 000- מתחלקים בדרךכלל בין ארבע או חמש כיתות לימוד , כאשר כולם לומדים ביחד באולם רחב ידיים או בכמה אולמות . ( הדבר תורם לתחושת הליכוד ) i מרבית התלמידים לומדים בתנאי פנימייה , ושעות הלימוד שלהם מתפרשות על פני כל היום כולו , שבעה ימים בשבוע . המוטיבאציה שלהם בדרך-כלל גבוהה , והמאמץ האינטלקטואלי ( והפיזי ) הנדרש מהם , מביא אותם לא אחת לכדי אפיסת כוחות i הרבנים המשמשים כמחנכים בישיבות מעבירים כמה הרצאות , אחת ליום בדרך-כלל , בנושאים שונים כתלמו , ד תורה ומוסר , והם גם נותנים שיעורי הנחיה אישית . לימוד שאר הנושאים נעשה על-ידי התלמידים בכוחות עצמם i

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help