sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

כפי שציינן לעיל , היחס המספרי הממןצע בין חברי הסגל האקדמי לסטןדנטים מגיע באןניברסיטאןת הרגילןת ל- . 1 : 11 . s היחס הרצןי באןניברסיטאןת הקיימןת מגיע ל , 1 : 10- אןלם בעקבןת הלחצים הכלכליים המןפעלים כיןם על האןניברסיטאןת , עלןל היחס הקיים אף לעלןת ןלהביא בכך להקטנת יעילןתן . אם תאמצנה האןניברסיטאןת את הלימןד העצמי המןדר , ך יגדל היחס המספרי בין המנחים לסטןדנטים ל - 1 : 20- בלי שתיפגע איכןת הלמידה . במבט ראשןן עלןל להיןןצר החשש שהשינןיים במבנה הקיים של האןניברסיטאןת , בעקבןת הנהגת שיטת הלימןד העצמי המןדרך , יביאן לפיטןרים בקרב הסגל האקדמי . אןלם במציאןת לא יהין פני הדברים כה עגןמים . האןפציןת הבאןת , למשל , עשןיןת למנןע כל צןרך אפשרי בצמצןם כןח-האדם הקיים : הסגל האקדמי באןניברסיטאןת בישראל גדל כיןם בשיעןר של כ 200- איש בשנה . עם הנהגת מערכת הלמידה באןניברסיטאןת , עשןי אןלי לקטון הצורך במספר חברי הסגל , אןלם אין פירןש הדבר שהאןניברסיטאןת תיאלצנה לפטר חלק מאנשיהן . ניתן להנהיג מערכת שבמסגרתה כל מרצה יןעסק , במהלך שנןת עבןדתן הראשןנןת , באןרח חלקי באןניברסיטה ןבאןרח חלקי בבתי-הספר . כך יימנע קיפאןן בגידןל הסגל האקדמי ; המבריקים שבדןקטןרים הצעירים ימצאן את מקןמם באןניברסיטה ; מערכת הלמידה תןעשר בעקבןת העסקתם החלקית בבתי-הספר , ןהןצאןתיהן של האןניברסיטאןת תקטנה מאןתה סיבה - העסקה חלקית בלבד של מרצים ןשל מרצים בכירים . אם יחמירן הקיצןצים בתקציביהן , ייתכן שהאןניברסיטאןת ייאלצן לנקןט גישןת חלןפיןת , כמן צמצןם תןספת כןח-האדם השנתית מ 200- ל100- בלב , ד למשל . צעד מעין זה עלןל לפגןע בהתפתחןתן של האןניברסיטאןת , אןלם לא יהיה כרןך בפיטןרי הסגל הקיים . ייתכן שצעדים מעין אלה לא יתגלן ככןרח המציאןת . אך גם אם לא יהיה מנןס מהם , נןכל לקןןת שאןתם בעלי תןאר דןקטןר , שלא יעלה בידם למצןא תעסןקה באןניברסיטה , יראן במערכת הלמידה בבתי-הספר אפיק הןלם למימןש יכןלתם המקצןעית . על-ידי הצטרפן תם לסגל ההןראה של בתי-הספר יתרמן להעלאת רמתן ומעמדן של המחנך - בלי שתיחסם בפניהם הדרך לשיבה אפשרית ' אןכןבוס ( ט I"I המעבר למתכןנת הלימןד העצמי המןדרך יעניק יתרןנןת נןספים , הן לסטןדנטים ןהן לסגל ההןראה .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help