sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:31

מרכזי מדע ןטכנןלןגיה בשנת 1983 היו בישראל כ 500- בתי-ספר תיכוניים ( כולל חטיבות-ביניים , ( במרבית בתי-ספר אלה מעבדות משלהם ומורים להוראת מדעי הטבע , כבר ציינתי קודם לכן את המחסור החמור במורים בעלי כישורים הולמים בתחום הוראת מדעי הטבע בכלל , והוראת הפיזיקה בפרט ; באותו מקום התייחסתי גם למצבו של הציוד במעבדות הקיימות , ברצוני להוסיף בעניין זה , שהמעבדות עומדות לרשות תלמידי בתי-הספר במהלך שעות הלימודים בלבד , ובשאר שעות היום לא נעשה בהן כמעט כל שימוש , הקשיים המאפיינים את הוראה הפיזיקה אינם נחלתה של ישראל בלבד , מצב דומה שורר בארה"ב ( ראה ייהמשבר בהוראת הפיזיקה בבית-הספר התיכון , " מתוך הפיזיקה כיוס , ספטמבר ( , 1983 הרשויות בישראל ישאפו , ללא ספק , לבחון דרכים חדשות לשיפור המצב הקיים בתחום זה , אם על-ידי העלאת רמתם של המורים למדעי הטבע , אם על-ידי המרצת תלמידים רבים , ככל האפשר , לבחור בלימודי המדעים ואם על-ידי דרכים אחרות , במבט לטווח ארוך , ניתן גם לצפות לשינוי הסדרים הקיימים , במקום להביא את המעבדות אל התלמידים , הבה נביא את התלמידים אל המעבדות , פירוש הדבר - הקמתם של יימרכזי מדע וטכנולוגיה" אחדים , שיחליפו את רוב המעבדות הקיימות כיום בבתי-הספר , רצוי להתחיל בהתקנת מעבדות לפיזיקה , ולעבור בהדרגה להתקנת מעבדות לכימיה , לביולוגיה וללימודים הטכנולוגיים , כל אימת שהדבר אפשרי , יוקמו המרכזים על-ידי הרחבתן ופיתוחן של המעבדות היותר משוכללות הפועלות כיום , במידת הצורך , יצטרפו מרכזים חדשים , אם נניח שיוקמו כ150-100- מרכזים מעין אלה , הרי כמעט כל תלמיד בישראל יוכל להגיע אליהם , עם זאת , ייתכן שיידרשו מעבדות ניידות אחדות לשירות אזורי התיישבות מרוחקים ממרכז הארץ , תפקידם של מרכזים אלה - כפי שאני צופה אותם - יהיה כפול : ראשית , הם ישמשו מרכזים ללמידת המדעים , גם כאן תתבסס השיטה על לימוד עצמי מודרך - בפיקוח המחנכים , המרכזים יכללו ספריות שייוחדו תואר אקדמי להקדיש שנת שירות אחת למען הקהילה , בנוסף על שירותו הצבאי ( , אני מכיר בכך ששיעור ההתנדבות בישראל לשירות מעין זה עלול להיות נמוך יחסית , השירות הצבאי מעכב את הלימודים הגבוהים בשנתיים עד שלוש שנים , והסטודנט הישראלי מן ~ ע על-ידי שיקולים כלכליים אישיים , ועל-ידי הרצון להבטיח לעצמו במהירות המירבית מקור הכנסה לאחר תום לימודיו באוניברסיטה ,

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help