sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:29

מעמדן ןשכרן של המחנך החלוקה המוצעת למחנכים בכירים , למחנכים , לעוזרים ולמדריכי נוער , בצד העלאת רמת הכישורים הנדרשת מהעןסקים בהוראה , יתרמו באורח ניכר דירןג ןכישןרים המדרנ הבא יכול לשמש דונמה אפשרית לחלוקת המורים לפי רמות ההוראה החדשות : מחנכים בכירים - נושאי תואר שני לפחות , ועדיפות לבעלי תואר דוקטור . מספרם יכול להניע ל 10 , 000- בערך . מחנכים - נושאי תואר ראשון לפחות , ועדיפות לבעלי תואר שני . מספרם יכול להניע ל 20 , 000- עד 25 , 000 בערך . עןזרים ןמדריכי נןער ( לחינוך הבלתי פורמאלי ) - מסיימי שלוש שנות לימוד לפחות במכללה להכשרת מורים , ועדיפות לבונרי ארבע שנים במסנרת זו , או לבעלי תואר בונר בחינוך . מספרם יכול להניע ל 30 , 000- עד 35 , 000 בערך בדר ד זו נ ק רב אל מקצוע ההוראה מספר גדל והולד של אקדמאים . כמו-כו , יהיה צורד להעלות את רמת תוכנית הלימודים במכללות להכשרת מורים . כדי למנוע אי-הבנות כלשהן , ברצוני לציין שהמדרנ שהצעתי אין בכוונתו לרמוז שהמחנכים הבכירים ילמדו דווקא בבתי-ספר תיכוניים , המחנכים - בחטיבותהביניים והעוזרים - בבתי-הספר היסודיים . שלוש הרמות נם יחד חייבות להיות מיוצנות בכל סוני בתי-הספר . מערכת הלמידה עשויה לנשר בין בתי-הספר והאוניברסיטאות , ולטשטש את קווי-התיחום המפרידים ביניהם כיום באורח כה חד-משמעי . תלמיד כיתה יב הלומד בשיטת הלמידה העצמית , וסטודנט הלומד בשיטה זאת בשנתו הראשונה באוניברסיטה , אינם יצורים משני עולמות שונים : השניים - חד הם . בדומה לכ , ן יידרש כל מחנך בכיר במערכת הלמידה , הנןשא תואר דוקטור , לבצע תפקידים דומים לאלו של מרצה באוניברסיטה . בדרד זו אני מקווה ומאמין שדרכי הקידןם המקצועי בעולם האוניברסיטאי לא תיחסמנה בפנין - אדרבא , סיכוייו אף ישתפרו . הייתי רוצה לקוות שנם הכיוון ההפוך יישאר פתוח - כלומר , הניידות מהאוניברס י טאות אל מערכת הלמידה . כיום , אמנם , אין להעלות זאת על הדעת , אולם לפני דור אחד או שניים היה הדבר מקובל באירופה , ואנן עשויים לעתים להפ י ק תועלת מדרכים שהוכיחו עצמן בעבר . כצעד ראשון בכיוון זה יןאילו אולי חברי הסנל באוניברסיטאות " לרדת יי לבתי-הספר התיכוניים , ולעודד שיחות בנושאים המרחיבים את אופקיהם של התלמידים .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help