sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:28

במערכת הלמידה ישתנה בתכלית תפקידן של המןרה . תפקידן של המחנך כמעביר מידע יצטמצם במידה ניכרת . תחת זאת יהיה עלין להתרכז בעיקר בהכןןנת תהליכי חקירה ןחשיבה אצל תלמידין , ןבפיקןח עליהם . יהיה עלין לעןדד הבעה עצמית יצירתית , ןלפתח את סגןלןתין הרןחניןת ןהמןסריןת של התלמיד . תכנןן נכןן של השימןש בטכנןלןגיה ישחרר את המחנך מהנטל העצןם של חןבןת שגרתיןת - מינהליןת ןחינןכיןת - הרןבץ עלין כיןם . במערכת הלמידה תןכננה מרביתן של חןמר הלימןד במרןכז על-ידי צןןתים ןבהם חןקרים ןמלןמדים , מחנכים מנןסים , פסיכןלןגים , סןציןלןגים ןאנשי טכנןלןגיה . חןמר הלימןד שיפיקן יהיה ניתן לעדכןן שןטף . לעןמת זאת , במערך בתי-הספר הקיים דרןשןת , בממןצע , חמש עד עשר שנים כדי לעדכן את המהדןרןת של ספרי הלימןד במידע החדש . כדי לעמןד במשימןת מערכת הלמידה , יידרשן מהמחנכים כישןרים מיןחדים , כמפןרט להלן : התלמידים יזדקקן להכנה לקראת המעבר למערכת הלמידה . אחד התפקידים העיקריים של המחנך יהיה אפןא להחדיר בתלמידים - בכל רמה שהיא - נכןנןת ללמןד במקןם שהדבר איננן קיים באןפן טבעי , ןלעןדד תכןנה זן במקןם שהיא נמצאת . שליטה מלאה בנןשאי הלימןד , שתאפשר תמיכה יעילה בתלמידים החלשים ןמתן הדרכה אישית לכןלם - נחשלים ןמצטיינים כאחד i יכןלת טןבה ליצירת תקשןרת לשם העברת מידע , בכל הנןשאים , ןבעיקר בנןשאי הלימןד ההןמאניסטיים i יכןלת ליזןם דן-שיח ןרב - שיח קבןצתי i יכןלת לשלב את ההןמאניסטי עם הריאליסטי בהןראת מדעי הטבע , כפי שכבר הןזכר על-ידי i יכןלת לקדם את התפתחןתם האינטלקטןאלית ןהמןסרית של התלמידים i התמצאןת מסןימת בהפעלת אמצעי העזר הטכנןלןגיים המןדרניים i התמצאןת בנןשאים כלליים כגןן : פןליטיקה , חינןך , אמנןת , כלכלה ןחברה - בישראל ןבעןלם . מערכת הלמ י דה תחייב אפןא העסקתם של מןרים בעלי כישןרים מיןחדים . מספרם הכןלל לא יפחת מ- 60 , OOO אן 70 , 000 המןרים המןעסקים כיןם במערכת החינןך . ברם , המחנכים במערכת הלמידה ידןרגן לפי כמה רמןת , ןביניהם רק כ- 10 , OOO מחנכים בכ י רים .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help