sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:24

ציבןרית יעילה . על המערכת החינןכית להבין שהמהפכה האלקטרןנית בעיצןמה . כל עןד לא תכשיר את תלמידיה לשימןש נבןן בטכנןלןגיית המידע , יא : נ . ד החינןך הרבה ממשמען תן . כיצד ניתן לעשןת זאת ? על המחנכים מןטל להמשיך להיאבק עם שאלןת עתיקןת יןמין כגןן : מהי תפיסתנן החינןכית ? מהם יעדינן בחינןך ? כיצד חןשבים ןכיצד לןמדים ? יישןם הטכנןלןגיה חייב להתייחס לתשןבןת לשאלןת אלה . יש לדאןג להכשרה אן להשתלמןת מקצןעית של המחנכים בתחןם אמצעי הטכנןלןגיה . בדרך-כלל , אין למחנכים ידע מספיק בנןשאי המחשבים ןהתקשןרת האלקטרןנית , ןיש להניח שבתחילה יתרעמן על הפלישה של אלה לתחןמם . צריך לשכנע אןתם ןללמדם לקבל את עזרי הלימןד החדשניים כאמצעים שגןרים ןמןכרים בדןמה לגיר ןללןח . שאם לא כן , ימצאן עצמם עד מהרה מפגרים אחר תלמידיהם בנןשא התקשןרת האלקטרןנית . ניסיןנןת ןמחקרים רבים יידרשן כדי לקבןע כיצד להפיק את המירב מהאמצעים הטכנןלןגיים השןנים , ןכיצד להשיב על שאלןת כגןן : האם רצןי לשלב כמה אמצעי תקשןרת , אן שמא מןטב להפעילם בנפרד ? כיצד ניתן לעןדד באמצען תם חשיבה מקןרית ןהשתתפןת פעילה מצדן של התלמיד , ןשאלןת דןמןת . יש לבחןר בקפדנןת את האמצעים הטכנןלןגיים המתאימים . אין לראןת בהם תרןפת פלא לכל נגעי החינןך , ןיש להפעילם בחסכנןת ןבבררנןת רק במקרים שבהם אמצעי הלימןד הרגילים מתגלים כבלתי יעילים . יש לשער שהטקסט הכתןב יישאר לעד אמצעי רב-עצמה i האמצעים האלקטרןניים יתנן משנה תןקף למלה הכתןבה . ניתן , למשל , להיעזר בטלןןיזיה ןבתקליטי הןןידיאן לשם המחשה ןיזןאלית של חןמר הלימןד i במחשב ניתן להיעזר לצןרך פתרןן בעיןת , תרגןל ןאימןן . המחשב - גם אם אין הןא אלא ייגןלם" נטןל חיים , ניתן לןמר עלין שהןא ניחן בכמה תכןנןת יי אנןשיןת " ראןיןת לשבח . הןא הןגן ןחסר-פניןת , אינן מפלה בין התלמידים השןנים ןאינן נןטר טינה i הןא משןלל דעןת קדןמןת בכל הקשןר למין , לצבע ןלגזע , ןהןא ניחן בסבלנןת אין קץ , יןתר משאפשר לצפןת מכל מחנך בשר ןדם . המחשב , ןשילןבן עם אמצעים טכנןלןגיים נןספים , עשןי לסייע בהשגת היעדים החינןכיים הבאים : תרגןל ןאימןן תרגןל ןהערכה דיאלןג מןדרך ניהןל הלמידה

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help