sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

חידןשים טכנןלןגיים לשירןת החינןך אם נביט קדימה נראה שבעוד כחמש עד עשר שנים מהיום , כל הטכנולןגיןת החדישןת הבאות יהיו בהישג ידן של חלק ניכר מהציבור : מקלטי רדיו וטלוויזיה רשמקולים מכשירי וידיאן מחשבים אישיים תקליטי וידיאו גישה למאגרי נתונים תקשורת באמצעןת לוויינים טלןןיזיית כבלים רב-ערוצית . זוהי רשימה מרשימה למדי , והיא עשויה לגדול עם חלןף השנים . הטכנןלוגיה תתפוס מקום חשןב בחינו , ך אם נדע לשלוט בה ולהשתמש בה כבאמצעי-עזר לשם השגת מטרותינו . קרוב לוודאי שבין כל האמצעי ם האלקטרוניים , ימלא המחשב - במשןלב עם תקליטי ןידיאו - תפקיד מפתח בחינוך . זאת , הןדות ליכןלתו האדירה לאגןר ולשלוף מידע , וכן מהיותו מכשיר לפעולת-גןמלין , בכך שהוא מאפשר יצירת דןשיח עם התלמיד . המחשב הופך את הלמידה לתהליך אישי . הרדיו והטלוויזיה עלןלים לאבד מעט מחשיבותם החינןכית בגלל היעדר גורם האינטראקציה . ( ניתן להתגבר על חסרון זה , במידת-מה , באמצעות " לימוד מונחה באמצעות ןידיאו " שיופעל בצורה הבאה : תחנת השידןר תשדר את תןכניות הלימוד שלה לאחר שעות הלימוד בבית-הספר ; בתי-הספר ידאגן להקליט את התןכניות , ולהקרין אותן לאחר מכן בפני הכיתה בהנחיית המורה . כאשר מתעוררןת שאלןת , מפסיק המורה את הסרט , משיב על השאלה או מעודד דיון כללי , וממשיך בשידור ( . טכנולוגיית המידע חדרה כיום לכל תחומי חיינן במידה המחייבת כל אזרח ואזרח לערןך היכרות ברמה זן או אחרת עם אמצעיה השונים , כדי לאפשר לו מעורבות לכיתתם . הדבר נצפה מראש , שכן כל תלמיד התקדם לפי רמת יכןלתן . ןאןלם , לאחר מכן התקדמן תלמידים אלה בלימןדיהם , עד שאפילן עלן בהישגיהם על עמיתיהם בכיתןת המקבילןת הרגילןת . תלמידי הלמידה היחידנית היטיבן לזכןר את הידע שרכשן יןתר מעמיתיהם בכיתןת הרגילןת . סקרים ןמבדקים אלה אינם משקפים את התמןנה בכללןתה . בדיקת הישגים ק ןגניט ( ביים תןד דכי שהןןאה עם כיתזת בו ' קירת , כמקןלב היזם , מתיי חסת קר למרכיב אחד במערכת הלמידה . גורמים נוספים , כמו מיומנויות הלמידה העצמית או הרגלי חשיבה עצמאית - שאינם פחןתים בחשיבותם - אינם ניתנים למדידה באמצעןת המבדקים הנהוגים כיום .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help