sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:22

סקרים ותןצאןת הסקרים הראשןנים שערך צהייל לבדיקת הלמידה היחידנית , העלן ממןצע הישגים של 89 . 6 אחןז ( לעןמת 79 . 2 אחןז בהוראה המקןבלת 13 . ( אחןז בלבד לא הצליחן להגיע לציןו 80 מתןך 100 ( לעןמת 50 אחוז בהןראה המקןבלת . ( מבדקים שןנים הראן שבשנה הראשןנה אן השנייה להנהגת הלמידה היחידנית בבתי-הספר , לא הצליחן תלמידים אחדים להגיע לרמת ההישגים התקנית פרןייקט יימנןף" אם יתברר שהשילןב של דרכי חינןך פןרמאליןת ןבלתי פןרמאליןת הןא אפשרי , יעלה הצןרך להכשיר מדריכים צעירים למטרה זן , שיהין אחראים לחינןך הבלתי פןרמאלי . יי מנןףיי הןא דןגמה לפרןייקט המשלב שתי דרכי חינןך אלה . אתאר בקצרה את אןפו פעןלתן : בפרןייקט יימנןףיי הןחל לפני כתשע שנים . כיןם הןא נתמך על-ידי משרד החינןך ןהתרבןת , משרד העבןדה ןהרןןחה , עליית הנןער ןקרו רןטשילד . בכל שנה נקלטים ביימנןףיי כ80-70- נערים בגילאי , 17-14 הנמנים עם השכבה המכןנה נןער שןליים . הם לא למדן בבית-הספר , לא עסקן מעןלם בעבןדה קבןעה ןלא גןיסן לצהייל . לאחדים מהם תיקים במשטרה . יימנןףיי הןא פרןייקט ניסיןני שנןעד להפןך צעירים אלן לאזרחים מןעילים . במסגרת הפרןייקט הם שןהים כשישה עד שמןנה חןדשים בתנאי פנימייה ןזןכים בחינןך פןרמאלי ןבלתי פןרמאלי . מייד לאחר מכו הם שןהים תקןפה דןמה באחד הקיבןצים , כאשר הדגש הןא על החינןך הבלתי פןרמאלי ; בתןך כך מןענקןת לנערים הסמכןת ןהאחריןת לניהןל חלק מענייניהם ןהם אף מפעילים ייבתי-דיויי משמעתיים משלהם . רבים מהצעירים מגלים היענות חיןבית , מתגייסים לצהייל , ןחלקם אף פןנה ללימודים גבוהים . בדרך זו בוחרים נערי יימנוףיי להפוך לאזרחים אחראיים במקום להידרדר לחיים הרסניים . בלתי פןרמאליןת , כמן הקבצת בני-נןער במןעדןנים אן במתכןנת אחרת , ןפיתןח אישיןתם של הצעירים שבהם על-ידי עידןד נטילת אחריןת חברתית . החינןך הבלתי פןרמאלי בא לידי ביטןי בדרך-כלל מחןץ לכןתלי ביתהספר . אני תןהה אם כך צריך להיןת . האם איו כל דרך לשלבן במסגרת מערכת הלמידה ? ניתו , למשל , לשלב במסגרת בית-הספר פעילןיןת מטעם תנןעןת הנןער השןנןת , להעניק לתלמידים סמכןת מןגבלת לארגןו עצמאי של פעילןיןתיהם החברתיןת , לסייע להם בפיתןח תחביביהם השןנים ןכו לשלב פעילןיןת בתחןמי הספןרט , האמנןת ןהמןזיקה .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help