sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:21

בצוותא עם שאר בני גילם . כך או כ , ך שוהים כל הילדים ביחד באותה כיתת לימוד . בחלק מהזמן הם עוסקים בפעילויות לימוד נפרדות , ובחלקו - בפעילויות משותפות לכולם , כמו : האזנה לדברי המחנ , ך דיונים בקבוצות ומשחקים . אם אכן יתברר שהלמידה היחידנית מחלישה את כושר התפקוד החברתי של בית-הספר , יצטרכו סוציולוגים ואנשי חינוך למצוא דרכים כדי לתקן את המעוות . על כל פנים , ככל שניתן לשפוט כיום , לאחר עשר שנות ניסיון , אין בלמידה היחידנית כדי לבסס את החשש מפני פגיעה בתפקידו החברתי של בית-הספר , או מפני ניתוק הקשר בין התלמיד לבני גילו . יחד עם זאת , יש לסייג קביעה זו בכל הנוגע לתלמידים המצטיינים ביותר . מספרם של התלמידים המצטיינים עשוי להגיע לכ-ס 1 עד 15 אחוז מכלל התלמידים . בגיל מתקדם יותר - מגיל 13 ואילך - יש להעניק בידם את הזכות להינתק מקבוצת הגיל שלהם ולעבור לכיתה הבאה או אף לזו שאחריה . במקרים מעין אלה עלולים תלמידים כאלה להיתקל בקשיים בקשריהם החברתיים עם בני גילם . תשומת לב רבה במיוחד מוקדשת , ובצדק , לתלמידים הנחשלים , אך למיטב ידיעתי , אין מקדישים די הצורך לבעיות החינוכיות והחברתיות של התלמידים המצטיינים , הן בבית-הספר והן באוניברסיטאות . בחברה שוויונית כבישראל , כל המדיף שמץ של אליטיזם - מעורר רתיעה . יחד עם זאת , יהיה על העוסקים בחינוך ובמדעי החברה לבחון במוקדם או במאוחר פתרונות לבעיות כגון אלה : כיצד לתכנן את חינוכם של התלמידים המצטיינים ! כיצד לבנות עבורם תוכניות לימודים מתאימות ! כיצד ניתן לקדם את עבודתם במעבדה ! האם יש להעמיד לרשותם יותר הדרכה והנחיה אישית ! כיצד להבטיח את שילובם החברתי עם בני גילם , שמבחינה אינטלקטואלית אינם מדביקים אותם ו האם באמצעות החינוך הבלתי פורמאלי ! • כיצד ליצור מיתאם בין זכויות-היתר המוקנות להם בצעירותם לבין החובות והמחוייבויות שיוטלו עליהם לכשיתבגרו ו האם יש להעניק להם פרסים או גמול אחר כלשהו ! עיצוב האישיות המצדדים בחברותיות רואים בה גורם מכריע בעיצוב אישיותו של הילד וברכישת ערכים חברתיים . כבר הערתי קודם לכן , שתפקידה של מערכת החינוך בתחום זה מוגבל למדי . למשימה זו חייבים להיות שותפים נוספים . הזכרתי שניתן לתרום רבות לפיתוחו של הנושא החברתי במסגרות חינוך

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help