sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:19

לימוד הלמידה הניסיון המעשי שצברה שיטת הלמידה היחידנית הוכיח , שרמת המוטיבאציה של התלמידים והמחנכים גבוהה j שיעור ההיעדרויות נמוך j הילדים רוכשים , כבר בגיל הרך , את מיומנויות הלמידה העצמית j הם מפתחים סקרנות אינטלקטואלית ורצון לשכלל את חשיבתם . והנה , תוך כדי כך הקנינו להם את יסודות הלמידה לכל חייהם . בקצרה , זוהי דרך ללמוד כיצד ללמוד . ועתה , אנו מגיעים ללב לבה של שיטת הלמידה . אין זה רק ניסיון נוסף לשנות או לשכלל את המערכת הקיימת . שיטת הלמידה היחידנית שונה בתפיסתה ובגישתה המעשית , והיא אמורה לתפוס , בבוא הזמן , את מקומו של בית-הספר . ככל שיטת חינוך אחרת , מוטל עליה להקנות מידע לתלמידי בית-הספר ולסטודנטים באוניברסיטאות והיא עושה זאת אף ביתר יעילות . אבל עיקר תפקידה הוא להכשירם להתמודד בהצלחה עם התפוצצות המידע של תקופתנו , ללמוד לחשוב , לנתח , לשלוף מידע מתאים ולהיעזר בו בפתרון בעיות , ללמוד להקשיב , להתרכז , לפרש ולהתווכח - כל זאת מתוך שלמות אינטלקטואלית . בסופו של דבר , על התלמידים והסטודנטים ללמוד כיצד ללמוד . מובן שגם במערכת למידה יהיו תלמידים נחשלים ואיטיים , אלא שכאן לפחות תוענק להם ההזדמנות להתקדם בגבולות יכולתם . בשיטת הלימוד הנהוגה כיום , שוקדים כל תלמידי הכיתה - שמספרם נע בדרךכלל בין 30 ל - 40- על אותם יעדים חינוכיים , כאשר חלק מהתלמידים אצים קדימה , וחלק פשוט נושר . בלמידה היחידנית מתקדם כל תלמיד בקצב האישי שלו ועל-פי רמת יכולתו . המחוננים פחות והאיטיים יותר יזדקקו לזמן רב יותר כדי להשלים את מטלות הלימו , ד אך לא ידבק בהם אות הכישלון במובן המקובל של המונח . אין פירוש הדבר דגם למידה אחיד לכל הילדים בכל גיל ובכל נושא , שכן לכל גיל ולכל שלב השיטות המתאימות להם . לדוגמה , הילדים בכיתות הנמוכות זקוקים להדרכה אישית וחברתית יותר מתלמידי הכיתות הגבוהות j בעיות מיוחדות עלןלןת להתעןרר לגבי ילדי גן . בני-נןער ןסטןדנטים . הייתי מצפה ששיטת הלמידה היחידנית תעבור תהליכי הסתגלות והתגוונות , ככל שתצבור ניסיון רב יותר . שיטת למידה זו מחייבת מידה של גמישות בבחירת נושאי הלימוד . למידת מקצועות , כמו : חשבון , מתמטיקה , מדעי הטבע , שפות , הבנת הנקרא ולימודי חברה עשויה לעלות יפה יותר בשיטה היחידנית מאשר מקצועות , כמו : היסטוריה , ספרות ולימודי המקרא . ייתכן שלגבי המקצועות האחרונים יידרש שילוב של למידה יחידנית , הוראה פרונטאלית ודיונים קבוצתיים .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help