sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:18

שיטת הלמידה היחידנית אינה שיטה רופפת ונטולת משמעת , המאפשרת לכל ילד לנהוג ככל העולה על רוחו . אדרבא , זוהי שיטת חינוך מאורגנת היטב שבמסגרתה חייב כל תלמיד לבצע מטלות מוגדרות , כאשר קצב ההתקדמות הוא אישי ושונה מתלמיד לתלמיד . אתאר להלן כיצד פועלת שיטה זו : המרכז לטכנולוגיה חינוכית , בשיתוף עם אנשי חינוך , מכין חוברות הדרכה ולימוד לתלמידים , ודפי עבודה למחנכים ; המרכז לטכנולוגיה חינוכית מכין את עזרי הלימוד הטכנולוגיים הדרושים ובהם : משחקים חינוכיים , קלטות אודיאו , סרטים ומחשבים של תואיים . בבתי-ספר המצוידים במחשב תואיים נעשים מרבית התרגול והאימון , ההערכה המדויקת של התקדמות התלמי , ד איתור מוקדי הקשיים והדיווח למורה על-ידי המחשב עצמו . ( שידורי טלוויזיה לימודית ניתנים על-ידי המרכז לטלוויזיה לימודית ) ; באופן כמעט ספונטאני מתארגנים התלמידים בקבוצות לימוד קטנות ומבצעים את המטלות הדרושות בהנחייתם של המחנכים או של מדריכי הלמידה . בתוך כך הם נדרשים לקרוא חומר עיוני מתאים בחוברות הלימוד או בספרי הלימוד הרגילים . כמו-כן , עומדים לרשותם עזרי הלימוד הטכנולוגיים השונים , שבהם הם משתמשים על-פי ההנחיות בחוברות הלימוד או לפי בחירתם החופשית . לאחר שהשלימו את המטלות הדרושות , מועברת עבודתם הכתובה לידי המחנכים ; תלמי , ד או קבוצת תלמידים , הנתקלים בקשיים כלשהם , פונים אל המחנך לקבלת עזרה והנחיה ; במהלך הלמידה משלבים המחנכים לסירוגין , במרווחי זמן סדירים , הרצאות הנחיה בהשתתפות כל תלמידי הכיתה או קבוצות קטנות , מגישים סיוע אישי לכל תלמיד ותלמיד ומעודדים שיחות ודיונים בין התלמידים . המפגש בין המורה לתלמידו נחשב לאחד מעיקרי החינוך באשר הוא . בבית-הספר , במתכונתו כיום , נאלץ המורה להקדיש את מרבית זמנו להעברת מידע , לתרגול שגרתי ולעבודה מינהלית , ובדרך-כלל לא נותרות בידו אלא דקות מספר בשבוע , שבהן הוא יכול להקדיש תשומת לב אישית לכל תלמיד ותלמיד . שיטת הלמידה היחידנית משחררת את המחנכים ממרביתן של משימות שגרתיות אלה , ומאפשרת קיום מערכת יחסי גומלין הדוקה יותר בין מורה ותלמיד . שיטת הלמידה היחידנית תביא לשינויים משמעותיים בתחום החינוך רק אם תונהג באורח כוללני , תוך הכשרה הולמת של מחנכים ושל מנהלים , בניית תוכניות לימודים מתאימות , פיתוח החומר הלימודי , אספקת הציוד הדרוש ושיתוף פעולה מצד ההורים וכמובן - התלמידים .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help