sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

מערכת ה מידה ברצוני לפנות למה שאקרא יי מערכת הלמידהיי , דברי בנידון הם פרי המאמץ ליישב בין שתי קביעןת בסיסיות בנושא החינןך : הצורך לתת חינוך ברמה גבוהה להמונים , לעודד ולטפח את ההתפתחות החינוכית ואת ןהכישורים של כל יחיד בחברה , נראה שבתי-הספר , במתכונתם הקיימת , אינם מסוגלים לענןת על אתגרים אלה בעת ובעונה אחת , בחיפושן אחר תחליף , הנהיג משרד החינוך והתרבות , בסיוע קרנות ןגןפים שןנים , חידןשים חינןכיים , כמו : הטלוןיזיה הלימןדית , למידה באמצעות מחשב , למידה יחידנית , הכרת עולם אמצעי התקשורת , אןניברסיטה פתוחה , שיקום נןער חסר מסגרת , הערכת מוזיקה ועוד , מאמצים אלה הוכתרו בהצלחה , אך להןציא את הטלןןיזיה הלימןדית טרם נתקבלן בהיקף רחב , כדי לזכןת בהכרה כללית יש להתגבר תחילה על המגמה השמרנית בחינוך , אין קשה מלשנןת סדרים קיימים , לשם כך יש להתמודד עם גישןת שזה כבר השתרשו עמןק בתוך המערכת הקיימת , יש להתגבר על אדישותן של הציבור ועל מכלול קשיים חברתיים , פוליטיים וכלכליים , יחד עם זאת , הצורך בשינוי הולך ןנעשה חיןני , בישראל , כבמקומןת אחרים , הןלכת ומסתמנת מגמה איטית , אך ברןרה , של מעבר למערכות חינוך שהדגש בהן מושם בלמידה ולא בהןראה , ןהמאפשרות התפתחןת אישית ויצירתית , תןך הכרה בצרכים החברתיים של קבוצות הגיל השונות , לשןן אחר , אנו עוברים אט-אט ממערכת חינוך המושתתת על בית-הספר למערכת המושתתת על הלמידה , הלמידה היא תמצית החינןך , אין כל דרך להחדיר ידע והבנה למןחו של האדם כשם שמחדירים מסמרים ללוח עץ , המחנך" יכול להוביל את תלמידין אל מקורות בפרק זה - יימערכת הלמידה יי - יחליף המונח יי מחנךיי את המונח יימורה יי לכל אורך הפרק ,

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help