sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

חידןשי הטכנןלןגיה בתי-הספר בישראל לא הזדרזו לפתוח את דלתם בפני חידושי הטכנולוגיה , להוציא מספר מקרים יוצאי דופן , דוגמת הטלוויזיה הלימודית , שהונהגה ב , 1966- ומשולבת כיום כמעט בכל בית-ספר בישראל . עם זאת , ככלל , ארוכה עדיין הדרך לשימוש יעיל בחידושי הטכנולוגיה . אשוב לדון בנושא זה בנפרד בהמשך , אך אציין כאן שתי צורות נפוצות של ייחדירה" טכנולוגית בישראל . הקצב המהיר שבו נרכשו בבתים כה רבים בישראל מכשירי טלוויזיה , מכשירי וידיאו ומחשבים ביתיים - וכבר ניצבים בפתח תקליטי הווידיאו - מביא לדור שלם של בני-נוער את טעמה של המאה ה . 21- אם לא ייעשה מאמץ מיוחד להקנות גם למוריהם את מיומנויות השימוש בעזרי החינוך הטכנולוגיים המתאימים - ימצאו עצמם המורים עד מהרה משתרכים מאחור . מספר המחשבים שהוכנסו לשימוש בבתי-הספר גדל ותפח לאחרונה בשיעור ניכר . רבים רכשו מחשבים אישיים מתוך היענות לצו האופנה . כמו-כן נרכשים מחשבים רבים בלי תוכנה מתאימה לחומרה הקיימת . העלות הוצאות התפעול השונות בבתי-הספר , להוציא האוניברסיטאות , היו על-פי התקציב השנתי של 1983 / 84 כדלקמן : בגלל הקיצוצים בתקציב נאלצים בתי-הספר להעמיד את מעבדותיהם בעת ובעונה אחת לרשות מספר גדול של תלמידים . בכך , כמובן , נפגעת יעילותה של העבודה במעבדה . תכני הלימוד אין זה מתפקידי לנסות ולהרכיב את תוכנית הלימודים במדעי הטבע . אסתפק בהקשר זה בציטוט דבריו של פרופי י"י רבי : אני סבור שיש ללמוד את מקצועות מדעי הטבע , בכל הרמות - גבוהה כנמוכה - ברוח הומאניסטית . יש לשלב בהוראתם גם היבטים היסטורי ים , אנושיים וביוגראפיים , בצד הכרת אופיים של אותם שתרמו לעולם המדע - על הצלחותיהם , התלבטויותיהם וקשייהם . כדי לאחד את הריאליסטי עם ההומאניסטי בהוראת המדע , נחוצים כישורים מיוחדים במינם .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help