sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הוראת מדעי הטבע מספר בתי-הספר העבריים בישראל ב 1982 / 83- התחלק לסוגיו כדלקמן : בתי-ספר יסודיים 1 , 500 בתי-ספר תיכוניים ( כולל חטיבות-הביניים ) 500 סד-הכול - - - - - -- - 2 , 000 מספר המורים למדעי הטבע והמתמטיקה התחלק בערך כך : טבלה זו מצביעה על ירידה משמעותית במספר המורים לפיזיקה ולכימיה , ועל עלייה במספר המורים לביולוגיה . נמצא שישנו מיתאם חיובי בין נתונים אלה לבין הנתונים על השינויים במספר התלמידים שבחרו במקצועות אלו . לא יהיה זה הוגן לדון בבעיית ההוראה בלי להביא בחשבון את הגידול הפתאומי באוכלוסיית המדינה , ואת הצורך הדחוף לשלב במערכת החינוך אנשים שכישוריהם לא ענו על הנדרש . למען האמת , עצם הצלחתו של משרד החינוך לספק כ- 70 , OOO מורים למערכת החינוך העברית מעוררת התפעלות . ואולם , עם חלוף הזמן , אין די בסגל מורים גדול גרידא . עליהם גם להיות בעלי כישורים הולמים וכוח השפעה רב יותר . בבית-הספר , כפי שאנו מכירים אותו כיום , נראה כי דרישה מעין זו כמעט שאינה ניתנת לביצוע הלכה למעשה . קשה לצפות ממדינה שאוכלוסייתה מונה כשלושה וחצי מיליון נפש שתעמיד 70 , 000-60 , 000 מורים בעלי כישורים הולמים . בסיס כוח-האדם קטן מכדי לענות על דרישה כה נרחבת . העלייה ההמונית והקניית חינוך להמונים הן בגדר נסיבות מקילות היכולות להסביר את בעיית ההוראה הנוכחית . עם זאת , משך חייהן של נסיבות מקילות אלה מוגבל , ואין להמשיך ולנפנף בהן לנצח . אם נמשיך במדיניות הקיימת לגבי רמת שכרם של המורים , דרכי הכשרתם ומעמדם , תלך בעיית מקצוע ההוראה ותחמיר , וייתכן אף שתביא לסחף בתשתית המערכת כולה .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help