sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

מספר שעות ההוראה שעל המורה ללמד נע בין 30 שעות שבועיות בבתי-הספר היסודיים לבין 24 שעות שבועיות בבתי-הספר התיכוניים . ( שכרו של מרצה זוטר באוניברסיטה מגיע ל970- דולאר בחודש , ושל מרצה בכיר , לכ 1 , 300- דולאר בחודש ( . תוכנית הלימודים במכללות להכשרת מורים בישראל מתחלקת , בדרך-כלל , כך 45-40 : אחוז - לימוד המקצוע 20-15 אחוז - עבודה מעשית בהוראה 30 אחוז - לימודי חינוך ( מתודולוגיה ) 10 אחוזים - נושאים שונים כעזרה ראשונה , טיולים וכוי . בארהייב , לשם השוואה , 60 אחוז מתוכנית הלימודים מוקדשים ללימוד המקצוע , ו 40- אחוז לשאר הנושאים . גם אילו היו הסטודנטים במכללות בישראל מתרכזים בלימוד מקצוע אחד או שניים בלבד , לא די היה ב45-40- אחוז מסך השעות לצורך לימוד המקצוע . במציאות , מוקדש זמן זה ללימודים של כמה מקצועות , כמו לימודי השפה העברית , חשבון , אנגלית , גיאוגרפיה , מדעי הטבע , לימודי המקרא , גיאוגרפיה של ארץ-ישראל ועוד . לימוד מגוון רב של מקצועות בתוך פרק זמן כה קצר , ספק אם יש בו כדי לרומם את מקצוע ההוראה . אנו נוטים להטיל על המורים חלק נכבד מהאחריות להידרדרותה של מערכת החינוך . ואולם , למען ההגינות עלינו להעריך את מסירותם של רבים הבוחרים עדיין במקצוע ההוראה , למרות התמריצים השליליים המתלווים אליו . עם זאת , רבים מהסטודנטים ברוכי-הכישרונות מפנים עורף למקצוע זה , ומחפשים את עתידם בתחומי המדע , התעשייה , המשפט , הרפואה , הצבא , ההנדסה ומקצועות אחרים . מקצועות אלה יש בהם כדי לספק טווח מימוש נרחב יותר לכישרונותיהם , להקנות להם מעמד גבוה ולהבטיח להם הכנסה נאותה יותר . רבים מהטובים שבמורים משמשים במקצוע ההוראה , עד לרגע שבו צצה בפניהם אפשרות תעסוקה , שהפיצוי וההגשמה שבצדה רבים יותר . קיים גורם נוסף לנשירת כוחות מתחום ההוראה . עד לדור הקודם נחשבה ההוראה לתחום המקצועי העיקרי שהיה פתוח בפני הנשים בישראל , בצד תחומים כסיעוד רפואי , ספרנות ועבודה סוציאלית . בעשורים האחרונים , עם פתיחת אפיקי תעסוקה רבים בפני האשה , נמנעות רבות מבין הנשים ברוכות-הכישרון והיכולת מלבחור בהוראה . התנועה לשוויון האשה הביאה , אם כן , לפגיעה באיכות ההוראה בישראל . התחרות מצד המגזר הפרטי , והמשיכה שבו לאנשים מוכשרים מורגשים במידה רבה גם על-ידי האוניברסיטאות בישראל . הן מתקשות יותר ויותר בגיוס סגל אקדמי בכיר בתחומי האלקטרוניקה , המחשבים , המשפט והמינהל .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help