sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

שיעור המורים נושאי תארים אקדמיים מקרב מספר זה היה כדלקמן : כ 15- אחוז מכלל המורים בבתי-הספר היסודיים כ 50- אחוז מכלל המורים בחטיבות-הביניים כ 70- אחוז מכלל המורים בבתי-הספר התיכוניים . מורים בעלי תואר אקדמי במקצועות ההוראה שלהם ( מקרא , מתמטיקה , פיזיקה וכיוצא באלה ) משתתפים גם בקורסים מיוחדים , דו-שנתיים , המתקיימים בבתיהספר לחינוך של האוניברסיטה ומוקדשים לנושאי חינוך . כ15- אחוז מכלל המורים בבתי-הספר היסודיים וכ 6- אחוזים מכלל המורים בחטיבת -ה ביניים לא השלימו אף את כל בחינות הבגרות . ** הם השתלבו במערכת החינוך במסגרות מיוחדות . שאר המורים שלא רכשו השכלה אקדמית למדו לקבלת תעודת הוראה בסמינרים למורים . ב 1982 / 83- פעלו בישראל 44 מכללות להכשרת מורים לחינוך עברי , ושתיים לחינוך ערבי . בראשונות למדו כ 12 , 000- סטודנטים 10 , 500 ) מהם נשים ) , ובאחרונות 400 סטודנטים . ארבע מתוך 44 המכללות לחינוך עברי מוסמכות כיום להעניק תואר בוגר לתלמידיהן 730 . מתוך 12 , 000 הסטודנטים במכללות לחינוך עברי למדו במסלול האקדמי לתואר בוגר בחינוך . השאר למדו לקבלת תעודת הוראה באחד מהמסלולים הבאים : קורסים דו-שנתיים להכשרת גננות לגני-הילדים ומורים לכיתות הנמוכות של בתי-הספר היסודיים ; קורסים תלת-שנתיים להכשרת מורים לכיתות הגבוהות של בתי-הספר היסודיים ולחטיבת-הביניים ; קורסים ארבע-שנתיים - המסלול האקדמי - להכשרת מורים לבתיהספר התיכוניים . שכרם הממוצע של המורים היה ביולי 1984 כמפורט להלן *** : מורה מוסמך כ 440- דולאר בחודש מורה בכיר כ 490- דולאר בחודש מורה בעל תואר בוגר אוניברסיטה כ 510- דולאר בחודש מורה בעל תואר מוסמך כ 545- דולאר בחודש מורה בעל תואר דוקטור כ 570- דולאר בחודש משכורות אלה עשויות לגדול מעט בעקבות המלצות ועדת עציוני . נתקלתי בהשגת הנתונים המדויקים נבעו מאי חפיפה ביו מקורות המידע השונים . אחדים נ ק בו במספר משרות המורים ( כ . 70 , 000- ראה , השנתוו הסטטיסטי לישראל , , 1983 עמוד ( , 651 אחדים נקבו במספר המורים המועסקים בפועל ( כ . 60 , 000- ראה , שס , עמוד ( 669 ומקורות אחרים נוקבים במספרי התקנים המחושבים כמשרות מלאות . •• רובם של מורים אלה מועסקים בהוראת נושאים מקצועיים .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help