sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

וללימודי הטכנולוגיה . ממצאיה העיקריים של הוועדה העלו , ששנות הלימוד במערכת הלימודית הקיימת - קרי , בבית-הספר היסודי ובתיכון - לא הכינו כראוי את הבוגרים ללימודים גבוהים במקצועות שנבדקו . ממצאים אלה מוסברים , בחלקם , על-ידי קיצוצי התקציב שהונהגו בשנים האחרונות , קיצוצים שהביאו לצמצום של מספר שעות הלימוד במקצועות אלה , ובחלקם , על-ידי מספרם הנמוך של מורים , שהם בעלי כישורים מתאימים במקצועות אלה . " * " * " * על אף החלת חוק חינוך חובה עד לכיתה העשירית ( גילאי , ( 16 נותרו הישגיהן של שתי קבוצות נוער נמוכים מהנדרש : האחת - נוער שוליים , נוער חסר מסגרת , והאחרת - תלמידים נחשלים , אלה שהפיקו רק תועלת מזערית מלימודיהם בבית-הספר . נוער שוליים קבוצה זו כוללת בני-נוער בקבוצת הגיל , 17-14 שאינם לומדים בבית-הספר , אינם מועסקים בעבודה קבועה ואינם מגויסים לצה"ל . כשמונה אחוזים מכלל הנוער בגילאים אלה בישראל נכללים בקטיגוריה זו של נוער חסר מסגרת . כל אחת מקבוצות גיל אלה כוללת 55 , 000 בני-נוער ; ארבע קבוצות פירושו 220 , 000 בני-נוער , ושמונה אחוזים מכך מסתכמים ל 17 , 600- בני-נוער חסרי מסגרת , כאשר 2 / 3 מהם בנים , והשאר בנות . בפרוייקטים ניסיוניים שתוכננו במיוחד למטרה זו , מנסים " לחלץ" בני-נוער אלה מסכנת הידרדרות לעולם הפשע . באחד מהפרוייקטים האלה - המכונה יי מנוף - " נדון בהמשך תלמידים נחשלים כשבעה אחוזים מארבע קבוצות הגיל הנדונות הם תלמידים נחשלים . הם אמנם למדו בבית-הספר שנים אחדות , אך הידע שרכשו במהלכן זעום למדי . שבעה אחוזים מתוך 220 , 000 פירושו 15 , 400 בני-נוער . חלקם משובצים במסגרת הצבא בקורסים לחינוך משקם כמתואר להלן " * " * " * . הקורסים לחינוך משלים לחיילים מעוטי השכלה ניתנים במסגרת הצבא במספר בתי-ספר שהוקמו במיוחד למטרה זו . הדגש בהם מושם בלימוד חשבון ובהבנת הנקרא . במקרים רבים רמת ההשכלה הכללית של התלמידים בקורסים אלה אינה עולה על זו של ילדים בני עשר . הפ י רוט של מה שנראה ככישלונות חינוכיים צריך היה לשמש מקור לדאגה . יחד עם זאת , אינני סבור שיש בו כדי להצדיק את המסקנות הקודרות שהוסקו מן הסקרים .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help