sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:XV

מערך בתי-ספר , שנוסד לפני מאות שנים עבור המעטים , הורחב בהדרגה תוך מגמה להפכו למכשיר חינוך להמונים , עד היום אנו צמודים לשיטה שמלכתחילה לא נועדה לחינוך הרבים , דבקנו בה , בעיקר מאחר שלא נמצאה לנו עד כה שיטה חלופית , מאז המאה ה 18- חל מהפך בכל תחומי חיינו : בתעשייה , בתקשורת , ברפואה , בטכנולוגיה , בתחבורה , ביחסי העבודה , בצבא - כמעט בכול , מלבד שיטות ההוראה הנהוגות במערכת בתי-הספר שלנו , הללו , רובן ככולן , נותרו כפי שהיו מימים ימימה , ניסויים בודדים , ללא קשר ביניהם , והידע החדש שנרכש על תהליכי הוראה ולמידה הוסיפו שיפורים למערכת בתי-הספר - אך את עצם מהותה לא שינו , אנו מצויים כיום בצומת שבה מצטלבות כמה התפתחויות : הדמוקרטיזאציה בחינוך , ההתרחבות האין-סופית של ידע ושל רעיונות והופעתן של טכנולוגיות חדשות , הדמוקרטיזאציה הדמוקרטיזאציה בחינוך אין פירושה רק מתן חינוך לכול , אלא גם מתן חינוך באיכות טובה יותר , ישראל - והמערב כולו - לא יוכלו להחזיק מעמד בקהילת האומות מבחינה כלכלית , תרבותית או צבאית , אם לא יעניקו לאזרחיהם חינוך ברמה גבוהה , האתגר של זמננו הוא להעניק חינוך להמונים , ובו-בזמן להתייחס לכל יחיד , ולטפח את הפוטנציאל האינטלקטואלי והיצירתי הגלום בו , במבט ראשון נראה , אולי , ששני היעדים אינם עולים בקנה אח , ד אבל הבה נחפש דרכים לגשר ביניהם , זוהי מטרתו של חיבור זה , שנכתב מתוך תקווה להרים תרומה חשובה לקידום החינוך בישראל , מידע מדברים כיום על התפוצצות מידע ורעיונות , אם ב1950- הועסקו בתחומים אלה כ 25- אחוז מכלל העובדים בארצות המערב - מחנכים , עיתונאים , מומחי תקשורת , סופרים , עורכי-דין ואנשי מקצוע אחרים , שעסקו כולם בהפקת מידע ובעיבודו - הרי כיום מגיע שיעורם לכדי 50 אחוז , טכנולוגיה יימכונת ההוראהיי הופיעה בשוק לפני 25 שנה , הסתלקותה היתה מהירה , ללא מכאובים , ונבעה , לדעתי , ממחסור בתוכנה מתאימה שתלווה אותה ומחוסר גמישות , בעקבותיה באה הטלוויזיה הלימודית הפועלת בהצלחה עד עצם היום הזה , לאחרונה אנו עדים להסתערות

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help