sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

קולותינו כעורכות הספר - יהודית , ראש התכנית ואריאלה , החברה בצוות מראשית הדרך מבטאים מסע זה : יהודית : "במסמך הסיכום שכתבתי בקיץ של שנת - 2002 לאחר שהסתיימה שנת הפעילות הראשונה בתכנית שח"ף - השתמשתי בדימוי של מי שזה עתה ירדה להפוגה ראשונה במסע שיט אתגרי על פני מים סוערים . במסע הזה יש עליות ומורדות , והאינטנסיביות , גם היום , אינה מאפשרת הרבה רגעים של מנוחה והירגעות . גם המסע האישי שלי , בתוך הקבוצה , היה סוער ובמהלכו נחשפו קצוות רבים , שהמהלך הרגיל של החיים והעבודה השאיר אותם חבויים במשך שנים רבות . זהו מסע פנימי וחיצוני גם יחד , וההתמודדות אינה מפרידה בין מרחבים שונים אלה . כראש הקבוצה ניסיתי לאפשר מסע המדלג על מהמורות בולטות , מחפש אחר הערוצים שבהם כל אחד יכול למצוא עניין , אבל מבלי לשכוח את הדרך המשותפת ומבלי לחשוש גם מהעימותים הבלתי נמנעים כדרך שכזו . אני אישית מודה על הזכות שנפלה בחלקי להיות שותפה לתהליך כה ייחודי . " אריאלה : "שיתוף חינוכי פעיל נשמע יפה כהצהרה פדגוגית , אבל אינו פשוט כלל בחוויית היום-יום . כדי להיכנס באמת ובכנות לתהליך כזה של ניסוי והתחדשות הרגשתי שאני אמורה לפשוט מעליי את בגדי הניסיון המוכרים והבטוחים , ולהתחיל מחדש , עירומה משהו וחשופה מחדש לפגיעות של חוסר בטחון ואי-ודאות , המהסה את הקול הבוטח והיודע שלי . במבט לאחור זו הייתה חוויה מעצימה אבל גם מלמדת ענווה . לפני ארבע שנים הצטרפתי להוצאת הספרים של מכון מופ"ת כעורכת מדעית , ומצאתי את עצמי בתהליך עבודת העריכה על הספר , מתכוננת על עצמי ועל עצמנו גם מבחוץ , כבבואה הנשקפת אליי מן המאמרים השונים שנכתבו בידינו . אני שמחה שהחברות ארוכת השנים שלנו כחברות צוות שח"ף עמדה היטב במבחן תהליך העריכה המייגע . " היום ( 2008 ) נראה לנו שאנו יכולים להציע לקהילה המקצועית , עשייה מעניינת ואמירה בהירה יותר כלפי תפיסות וכיוונים בהכשרה להוראה . בשבילנו זו אתנחתא בלבד . החיפוש והבירור הינם סימני הדרך שלנו במשך כל התהליך , ועם זאת נוצר מודל עבודה של קבוצה מקצועית השותפה בעשייה ובלימוד משמעויותיה ומתווה דרכים חדשות בהוראה ובלמידה . ספר זה הוא אפוא אחד הביטויים לכך .

מכון מופ"ת

המכללה לחינוך על שם קיי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help