sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

דבר העורכות כאשר התקרבנו לסיום תהליך כתיבת הספר ולהעלאה מסודרת של תוכנו על הכתב באמצעות המחשב , הכניסה את ראשה ל"חדר שדו"ף , " אלכסנדרה - סטודנטית הלומדת בשנה א' במסגרת התכנית . לשאלתנו : "איך לדעתך כדאי לקרוא לספר של התכנית , " ? ענתה ללא היסוס : "לעוף ביחד . " קצת נבהלנו ממשמעות ההצעה ובחרנו בשם צנוע יותר . למרות זאת אנו מקוות שהספר יצליח לשקף את הרצון של כל השותפים בעשייה המתוארת בפרקיו , לפרוש כנפיים ולהרחיב אופקים , וגם את רוח ה"ביחד , " ששרתה לכל אורך הדרך כעשייה ובכתיבה . יצאנו לדרך לפני כשבע שנים . היינו צוות כן תשעה אנשים , מורי מורים ממסלולי ההוראה השונים במכללה " ) גיל רך , " "יסודי , " "חינוך מיוחד" ו"על-יסודי , ( " ומתחומי דעת מגוונים ( פסיכולוגיה , סוציולוגיה , פילוסופיה , מדעים , ספרות ומקרא . ( כחבורת אנשים בעלי ותק וניסיון רב , באנו מצוידים בתחושת שליחות וברצון ליצור ביחד . בעורפנו נשבה אז רוח גבית שנבעה מהחלטת ועדת ההוראה לאמץ את המלצות הוועדה לבחינה מחודשת של תכנית ההכשרה , ומההיענות הגבוהה ל"קול קורא" שהוציאה המכללה בקריאה למורים המעוניינים להצטרף לתכנית החדשה , לבוא ולהירשם . אולם אין זה מובן מאליו שכל פרויקט שהמכללה החליטה על פתיחתו ואשר קיבל את ברכת הדרך , יעמוד במטרות וביעדים שהוצבו לפתחו . מקרה שח"ף הוא דוגמה טובה לכך . מייד בתחילת הדרך היה ברור כי יש לא-מעט חילוקי דעות , הן באשר למטרות והן באשר לדרכים שראוי ללכת בהן . השאלות עלו מצד אנשי המכללה עצמה מחד גיסא ומאידך גיסא מצד אנשי צוות ההקמה של התכנית . התחלנו אפוא כאשר סימן שאלה גדול מלווה את צעדינו הראשונים . בדרך שאליה יצאנו , לא היו לנו ימים רבים של חסד - ואף לא רגעים . הסערות והטלטלות שחווינו , החלו כמעט מהרגע הראשון והן היו פנימיות וחיצוניות גם יחד . בתוכנו , למדנו די מהר כי המושגים "שליחות" ו"יצירה משותפת" הם מושגים אישיים מאוד ומפורשים בדרך שונה בידי המשתתפים השונים בקבוצה . המתח שבין פרשנות של שליחות כנציגות של מסגרת ותפיסות קיימות , לבין פרשנותה כמשלחת לפריצת דרך ולאיתור ערוצים נוספים , טלטל אותנו רבות בראשית הדרך שהיינו שותפים לה .

מכון מופ"ת

המכללה לחינוך על שם קיי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help