sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

0 תח דבר הספר שלפניכם מציין תחנת ביניים במסע של תכנית שח"ף לעבר הכשרת מורים אחרת . המסע החל לפני כשבע שנים . במכללה שררה אז תחושה מוזרה ; בשטח קיבלו את בוגרינו בזרועות פתוחות . הם השתלבו ב"שדה" בקלות ובמהירות , ונחשבו למורים מצליחים . אך לנו הייתה הרגשה אחרת . פררוקסלית , דווקא העובדה הזאת הציבה בפנינו אות אזהרה , שהרי אנחנו רצינו לראות מורים שאינם "משתלבים במערכת , " אלא פועלים לשנות אותה . רצינו במורים שמגמתם לשפר את החברה ולא רק את מעשה ההוראה עצמו . כך יצאה לדרך תכנית שח"ף , המכשירה מורים ברוח "חתרנית . " היא מדגישה את חשיבות הדרך ולא רק את קדימות המטרה . היא מציבה במרכזה את הדיאלוג ולא רק את התחרותיות . היא מחשיכה את השותפות ואת הקהילה ולא רק את היחיד ואת הישגיו . ההחלטה על הפעלת התכנית התקבלה בוועדת ההוראה של המכללה . כצעד ראשון , החלטנו בכוונה תחילה להתחיל במסגרת ההכשרה להוראת בעלי תואר אקדמי . חשבנו שיש יתרון לקיים תכנית מצומצמת , שאינה צריכה לערב לימוד דיסציפלינות להוראה , ומאפשרת ללמוד את מה שקורה בה עוד לפני שמחילים את עיקריה לכלל המכללה . חשבנו שעל הכשרת המורים להעלות שאלה חדשה במובן זה שעליה להיפרד , חלקית , מהשאלה "מה המורה צריך לדעת " ? לטובת השאלה "מה המורה צריך להיות ; " ? שעליה לעסוק בשאלות של זהות אישית , זהות תרבותית וזהות מקצועית של המתכשר להוראה . סברנו שידע אמיתי על הוראה אינו בא מספרים ומתאוריות אלא מהתנסות בשדה , מלמידה , מצפייה , ומניתוח מושכל של פעילויות , וכל זאת כדי לפתח אצל הלומדים את תבונת המעשה , את היכולת להסתכל על סיטואציה , להבין אותה ולדעת מה לעשות במהלכה . רצינו כקשר אחר עם בתי ספר , על כן בחרנו להתנסות בבתי ספר ניסויים שבהם יש אווירת פתיחות ומחשבה על מה שעושים , ושילבנו אותם אורגנית בתכנית . רצינו לבנות תכנית הוליסטית : לא עוד אוסף של קורסים , אלא מערך למידה שלם שבו כל יחידה מתחברת בצורה אורגנית לחלק אחר בתכנית . רצינו משהו

מכון מופ"ת

המכללה לחינוך על שם קיי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help