sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

כדי ליצור את החדש ולדבוק בו , נדרשת תודעה מזן משובח יותר מזו הנדרשת כדי ללכת בנתיב השחוק של ההצלחה הבטוחה ג ' ון דיואי המסלולים הניסויים במכללות להכשרת מורים מאפשרים פיתוח הוראהלמידה אחרת , תוך כדי חשיפת פרחי ההוראה לחדשנות בתחום החינוך ועידודם לקחת חלק בעיצוב מערכת החינוך ולהיות גורם משפיע . בסיס הרעיון הניסויי הוא יצירת חדשנות חינוכית יישומית , שפיתוחה והשבחתה הן תלויות צורך של כל מכללה , בהתאם ליעדים האידיאולוגים החינוכיים שהציבה לעצמה בראייה עתידית ובהתאם לערכים שחרטה על דגלה . המטרה המשותפת לכל המכללות הניסוייות היא הטמעת מודלים חדשניים זו במערכת החינוך , כך שתחולל התפתחות ותיתן סיכוי לשיפור . המכללה ע"ש קיי הינה המכללה הראשונה שהציעה דגם חדשני להכשרת מורים . החידוש במודל בא לידי ביטוי גם בהתאמה לרב-תרבותיות של האוכלוסיה במכללה ולערכים המלווים רב-תרבותיות זו . הדגם המוצג בספר זה מתאר את שלבי הניסוי החל מגיבוש הרעיון , דרך שלבי הביצוע , הקשיים , התוכנות , השפה שהתפתחה והטמעת הרעיונות החדשניים בהכשרת מורים במכללה . תקופת הניסוי תמה , אך הפעילות שאפיינה את הניסוי ממשיכה להתפתח ולהתרחב אל מעגלים נוספים במכללה . אפשר להבחין בכך שהתכנית הניסויית התפתחה לתכנית הוליסטית . מרחבי הלמידה הפתוחים , קהילות הלמידה המגוונות ובעיקר התפיסה כי העשייה והפעילות בהוויה החינוכית הם המוצא העיקרי ללמידה ולפעולה , הפכו לנחלת כלל הסטודנטים ולאורח חיים מכללתי . תקוותי היא שהמורים בוגרי התוכנית הניסויית , יראו בלמידתם במסלול הניסויי דגם לעבודתם כמורים בעלי יצירתיות ואומץ לחדש בתפקידים השונים בבית הספר שבהם הם מלמדים . בברכת חדשנות פורצת דרך לילי רוסו מרשתת ניסויים במכללות

מכון מופ"ת

המכללה לחינוך על שם קיי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help