sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

בעיות אלה הוכרו כבר לפני שנים רבות , ופתרון חלקי נמצא בדרך של הכנסת "הנושא המסכם " לתכניות הלימודים . דרך לימוד זו מטפלת בחומר בצורה "רוחבית , " כלומר עוקבת אחר מוטיב מסוים העובר בין יחידות מקרא שונות . גם יחידת הוראה זו בנויה על יסודות התפיסה של הנושא המסכם , אולם היא מרחיבה אותם על ידי הכללה של חומר רקע תאורטי ועל ידי יצירת קשר בין החומר ההיסטורי לבין נושאים אנושיים בעלי אופי על-זמני . דרך למידה זו עוקבת אחר מוטיבים קרובים העוברים כחוט השני בין יחידות מקרא שונות , וכן אחר תחומי ידע ( דיסציפלינות ) נוספים המשולבים בנושאים השונים ופורצים את הגבולות ( המלאכותיים ) שבין תחום ידע אחד למשנהו . בדרך זו עשויים הלומדים להכיר את הנושאים כפי שהם קיימים במציאות , דהיינו כשהם משורגים זה בזה ואינם נבדלים לעצמם , ואז אפשר שהחומר המקראי יהיה רלוונטי להם יותר . כך אפשר גם ללמוד על מצבו של האדם המקראי ולהיווכח שהבנת מצבו רלוונטית להבנת מצבו של האדם העכשווי . הערה : חלק מן החומרים שביחידת ההוראה אינם מקובלים על המורה המסורתי והדתי . לדוגמה , הקביעה שספר דברים לא נכתב על ידי משה אלא בסוף ימי הבית הראשון . הדיון בסעיפים מסוימים מסתמך על קביעות כאלה , כגון ייחוס פסוקים מסוימים בנושא "השער" ( בר' כב , 17 בר' כד , 60 שמי כ , 10 דבי יב 15 ואחרים ) לתקופת המלוכה ולא לתקופה השבטית . מורה שאינו מקבל את הקביעה הזו והדומות לה - ידלג עליהן .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help