sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

לפי לסוול , ( Laswell , 1972 ) תפקידי התקשורת הם : ( 1 ) סיקור הסביבה , קרי העברת מידע ( 2 ) העברה של מורשת תרבותית , קרי חברות וחינוך ( 3 ) תיאום בין גופים שונים במסגרת חברתית נתונה , קרי מתן פרשנות למציאות ופיתוח אידאולוגיות ותאוריות להבנתה ( 4 ) גיוס דעת הקהל , קרי תעמולה ופרסומת ( 5 ) בידור . ספר זה מתמקד בשניים מתוך כלל תפקידיה של התקשורת : סיקור הסביבה וגיוס דעת הקהל . יחידת ההוראה הנה מודולרית : סדר לימוד הנושאים אינו מחייב , למעט הנושא הפותח . המורה עשוי להרחיב את היחידות , לצמצם חלק מהנושאים או לוותר עליהם , הכול על פי שיקוליו . כל נושא בנוי משלושה-ארבעה רכיבים : א . טקסט מקראי בסיסי , שרובו מובא ב " מאגר מובאות ממוין" בהתאם לנושא . ב . קטעי קריאה , מתחומי הסוציולוגיה והתקשורת , המחברים בין השיח התקשורתי והטקסט המקראי . ג . תרגילים לסטודנטים ( ופתרונות - לעזר למורה . ( ד . נספח : בחלק מן הנושאים מובא מידע על המזרח הקדום ומצורפים מקורות מתאימים . המורה ישקול אם לשלב חומר זה במהלך הלימוד . על הגישה המתודית שביסוד יחידת ההוראה בהוראת המקרא קיימות ארבעה בעיות : א . הלומד הממוצע תופס את החומר כהיסטורי , עתיק ובלתי-רלוונטי לבעיות ימינו . ב . רצף ההוראה מתקדם לפי מבנה הספר , בצורה "אנכית" ודיאכרונית . בדרך זו מצטמצם האופק המקראי של הלומד . הוא אינו קושר בין הרעיונות הרבים המצויים במקרא ואינו מבחין ברב-שיח המתנהל ברחבי הטקסט . ג . בדרך הלמידה השגרתית של המקרא אין הלומד מקשר בין תחומי ידע שונים לבין החומר המקראי , וכך מתעצמת אצלו תחושת הנתק בין המקרא לבין המציאות העכשווית . ד . בעת לימוד החלק ההיסטוריוגרפי של המקרא , המורה והלומדים מתמקדים בתהליכים , באירועים ובדמויות שהניעו אותם , ומתעלמים מן האדם שנשא בעול ובמאמץ . . 1 בעקבות לסוול פותחו דגמי תקשורת מתקדמים יותר , אבל הדגם שלו נוח לדיון ולענייננו הוא מספיק . . 2 החלוקה לנושאים אינה מקבילה לחלוקה לשיעורים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help