sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

דרכי הוראה-למיז ה דרכי ההוראה-למידה המיושמות בספר זה נשענות על גישות קונסטרוקטיביסטיותקונטקסטואליות , המדגישות את החשיבות שיש להקשר החברתי-תרבותי להתפתחות הקוגניטיבית של הפרט . גישות אלו מתבססות על התפיסה הרואה בתובנה האנושית תוצר של פרשנות ושל עיבוד אקטיביים שהאדם יוצר בהתנסויות שהוא חווה במפגשיו עם העולם גישות קונסטווקטיביסטיות-קונטקסטואליות - גישות המייחסות חשיבות רבה להתפתחותו הקוגניטיבית של הילד ולתרומה של יחסי הגומלין החברתיים להתפתחות השכלית . הרחבה בנושא זה מצויה בפרק תאוריות למידה הממוקדות באיכות אינטראקציה מדריך-מודרך , בספר של טל קלודי ואחרים , ( 2001 ) הדרכה כתיתך . ( 58-12 ) תל אביב : מכון מופ"ת . המלצות דידקטיות - ההמלצות מדגישות את המסרים המרכזיים של הפרק ומאירות את הפעילויות הלימודיות ואת דברי הרקע מנקודות מבט דידקטיות ופדגוגיות . חשוב לראות בהצעות אלו בגדר המלצות בלבד . כל מנחה , מדריך או מורה מוזמן ליישם את הנושאים בדרכו , לגרוע או להוסיף פעילויות ורעיונות משלו . בנוסף , שולבו בהמלצות הדידקטיות ( בתוך מסגרות ) אזכורים נוספים לרקע התאורטי הדרוש כידע קודם לביצוע הסדנה . אזכורים אלו נועדו להרחיב את הסקירה התאורטית הכלולה בדברי הרקע . תוכן השארים שער ראשון - קבלת החלטות : ממשקל לערך דן בחשיבות שיש לשימוש בתהליכים של קבלת החלטות בחיי הפרט והחברה . הפרק מציג את הבסיס התאורטי שעליו נשענים המודלים הנורמטיביים והמודלים ההתנהגותיים של קבלת החלטות . כמו כן הפרק דן בגורמים שהביאו לתמורות , מן המודלים הנורמטיביים של קבלת החלטות אל המודלים ההתנהגותיים . שער שני - קבלת החלטות - היבטים קוריקולריים מעמיק את הדיון בחשיבות העיסוק בהבניית אסטרטגיות חשיבה של קבלת החלטות במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה ומעגן אותו בתפיסת העולם של STS-n ( מדע וטכנולוגיה בהקשר חברתי-תרבותי . ( שער שלישי - קבלת החלטות - היבטים פדגוגיים מציג את היתרונות ואת המגבלות של המודל הנורמטיבי לקבלת החלטות . כמו כן מוצגים כלי חשיבה ששילובם במודל מובנה של קבלת החלטות עתיד לסייע ללומדים בשימוש מושכל יותר במודל . המודל המובנה וכלי החשיבה הם בני-העברה , כלומר אפשר ליישמם על מגוון רחב של בעיות העולות מתחומי חיים שונים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help