sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מבנה הספר הספר בנוי משלושה שערים , המציגים רעיונות הקשורים אלה באלה , ומנחה להבנה כוללת ומעמיקה של ההיבטים התאורטיים ( שער ראשון , ( הקוריקולריים ( שער שני ) והפדגוגיים ( שער שלישי ) - היבטים הקשורים כולם בהבניית אסטרטגיית החשיבה 'קבלת החלטות . ' מבנה השערים כל אחד מהשערים מורכב מכמה פרקי הוראה-למידה המוגשים ברצף מתפתח . בכל פרק שלושה מרכיבים הכרוכים אלה באלה : סדנה , דברי רקע והמלצות דידקטיות . סדנה - הסדנה מזמנת התנסות פעילה המכוונת לחשיפת ידע ותפיסות , להבניה של מרכיבי ידע תאורטי ומעשי , לרכישת מיומנויות ולפיתוח מודעות לתהליכי החשיבה באמצעות תהליכים מטה-קוגניטיביים . כל סדנה מורכבת מרצף מתפתח של פעילויות הנשענות אלה על אלה . אופי הפעילויות מגוון וכולל דיונים , קריאת כתבות , ניתוח מסמכים , תרגול תהליכים של קבלת החלטות , רפלקציה ועוד . דברי רקע - דברי הרקע המובאים הם תמצית של סקירה ספרותית רחבה בתחום של קבלת החלטות בדגש על לימודי מדע וטכנולוגיה , והם מיועדים למורים וללומדים כאחד . מוצע להפנות את הלומדים על פי הצורך לקטעים הרלוונטיים שבדברי הרקע ולמקורות ביבליוגרפיים אחרים . דברי הרקע קשורים לתכנים של הסדנה , מרחיבים על אודותיהם ומעשירים אותם . אשר בבסיסה ניצבות סוגיות הלקוחות מן החיים . תכנית זו מציבה בצד המטרות הקוגניטיביות ( הבניית ידע , תפיסות ומיומנויות , ( גם מטרות חברתיות ( הבהרת ערכים ועיצוב התנהגות ) ( סטרול-נוביק , . ( 2000 שיעורי מדע וטכנולוגיה בבית הספר היסודי ובחטיבות הביניים מזמנים מגוון נושאים רלוונטיים ומעלים בעיות שפתרונן מחייב קבלת החלטות . נושאים אלו לא תמיד זוכים לביטוי בכיתה , בין בשל היעדר מודעות ובין בשל הצורך להכיר כלים פדגוגיים להוראת אסטרטגיית החשיבה 'קבלת החלטות . ' לפיכך חשוב לצייד את פרחי ההוראה - ( pre-service ) ובעת הצורך גם את המורים למדע וטכנולוגיה - ( in-service ) בידע התאורטי , בידע הקוריקולרי , בידע התוכן הפדגוגי ובידע הפרקטי הדרושים להוראת אסטרטגיית החשיבה ' קבלת החלטות ' . אנשי החינוך הסביבתי הספר יכול לשמש גם את העוסקים בתחום החינוך הסביבתי בהקשר של דיון בדילמות ובסוגיות הנוגעות לקיימות , כאלה אשר העיסוק בהן מחייב קבלת החלטות מושכלת .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help