sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

המשמעות לטקסט . בקריאת סיפור מקראי , אין ספק שהלומד הישראלי מביא אתו מטענים שונים ומוסכמות חברתיות ואחרות , ואלה משפיעים על אופן קריאתו והבנתו את הטקסט . תרומת הס 9 ר לחינוך בהמלצות של הוועדה לתכנון לימודי יסוד ביהדות במכללות הממלכתיות 3 לחינוך , משנת תשמ " ה , נכתב בין השאר כי הדגש בלימודי יסוד אלה צריך להיות על יצירת מפגש משמעותי של התלמיד עם הספרות היהודית . לכן רצוי שגם בחירת הסוגיות וגם דרכי ההוראה יתאימו למגמה זו . מחברי ההמלצות מציינים כי התנ"ך הוא הספר המוכר הבלתי-מוכר ביותר ללומדים ולמתכשרים להוראה בישראל . מוכר , משום שבמהלך שנות לימודיהם בחינוך הממלכתי לומדים התלמידים את תכניו במשך אחת-עשרה עד שלוש-עשרה שנים ; י בלתימוכר , על פי עדות הנוגעים בדבר , משום שאותו "מפגש משמעותי " שעליו מדובר בהמלצות אינו מתרחש בכיתות רבות , ולכן רבים מהתלמידים המסיימים את מערכת החינוך נרתעים מלעיין בספר וחשים כלפיו זרות וניכור . בבתי הספר חסרים בדרך כלל מרבית התנאים למימושה של הוראה המבוססת על פלורליזם רב-תחומי . עולו המוסדי של בית הספר , תכניות הלימודים הרשמיות המחייבות , והשימוש בציונים ובהערכות - אלה ועוד סותרים את האפשרות להנהיג תכניות מגוונות וגמישות העשויות ליצור מפגשים משמעותיים בין הלומדים והטקסטים . לא כאן המקום לנתח את הסיבות ואת הגורמים למצב זה . עשו ועושים זאת אנשי חינוך ורוח , עיתונאים ואף פוליטיקאים . נראה לנו , שבתהליך ההכשרה להוראה שימה עלינו לעזור לסטודנטים להתמודד עם תחושת ניכור זו , להציע להם כלים להתגבר עליה ולהקנות להם דרכים ואמצעים שיאפשרו להם ליצור מפגשים משמעותיים בין תלמידיהם ובין הטקסטים . . 3 הוועדה הוקמה בעקבות פרסום הדגם המנחה , שבו נקבע כי כל סטודנט במכללה ממלכתית לחינוך חייב ללמוד לימודי יסוד ביהדות , בהיקף של שש שעות שבועיות , כולל שעתיים מקרא . . 4 ראו : מקרא - תכנית לימודים לבית הספר הממלכתי , מגן-הילדי 0 עד יב , ירושלים תשמ"ה ( משרד החינוך והתרבות . ( גם בתכנית החדשה , מקרא - תכנית לימודים לבית הספר הממלכתי , ירושלים ( משרד החינוך והתרבות ) תשס " ג , מצוין מגן-הילדים עד יב . שתי התכניות מצויות באתה http : // www . daat . ac . il / daat / tanach / tochnit . htm * mehaber

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help