sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

דרך ההוראה המוצעת בכל אחד מן החלקים מורכבת משני מסלולים : . 1 התבוננות בטקסט בגישה רב-תחומית . 2 בחינה מקרוב של היחסים בין הנמען והיצירה . שני המסלולים הללו משלימים זה את זה.- הגישה הרב-תחומית יוצאת נשכרת מתהליך הבחינה האישית של הטקסט , והשיח האישי עם הטקסט מתעשר מריבוי הפנים המוצע באמצעות המוזיקה , האמנות החזותית והספרות . . 1 התבוננות בטקסט בגישה רב-תחומית הנחתנו היא כי זיקה וקשר כין מקצועות לימוד שונים עשויים להרחיב את תפיסת עולמו של הלומד ולטפח בו ראייה כוללת , שבה כל תחום דעת מאיר את הנושא הנלמד מן הזוויות הייחודית לו . מיזוג בין לימוד מקרא ולימוד אמנות סביב נושא משותף מאפשר פעילות רב-גונית ואיכותית של כל החושים , ובמהלכה יכול הלומד לחקור את הנושא מן ההיבט הרגשי וההכרתי כאחד . הוראה מילולית מנצלת רק חלק קטן מיכולתם של הלומדים לחשוב , לתפוס ולחדש , ואילו יצירת אמנות - בפנייתה הטבעית אל החושים , אל הרגש ואל הדמיון - ממחישה את הטקסט , הן על ידי גירויים אקוסטיים ( קולות , רעשים , צלילים ואפקטים קוליים ) והן על ידי גירויים חזותיים ( קווים , צורות , צבעים , תפאורה , אביזרים וכיו " ב , ( וכך היא מפנה את תשומת לבו של הלומד אל היבטים שהטקסט המילולי אינו דן בהם . יצירה אמנותית מסייעת לפרוץ ולהרחיב את גבולות הסיפור , להאיר פרטים שאינם מובלטים בטקסט הכתוב ולגעת בנקודות אשר מילים אינן מסוגלות לגעת בהן . באופן זה , הסיפור משתנה ונעשה אישי , מקיף ועמוק יותר . התבוננות ביצירת אמנות בנושא מקראי "מחיה" את האירוע המתואר , משלימה פרטים חסרים בו ומעוררת את הלומד לתהות על הכתוב ולהעלות אינטרפרטציות שונות . זאת ועוד : דמיונו של לומד שחשפו בפניו פרשנויות אמנותיות , עשוי להוליכו לתוצאות לוואי בלתי-צפויות ולכונן בו העזה אינטלקטואלית וביקורת כלפי הנושא הנלמד . עם זאת , על אף שהספר משלב בין מקרא , מוזיקה ואמנות חזותית , אין הוא מבטל את הייחודיות של כל אחת מן הדיסציפלינות . אדרבה , הוא מטפח את מבנה הדעת - המושגים , העקרונות ודרכי המחקר - של המקצועות השונים ומבליט את זווית הראייה הייחודית לכל דיסיפלינה באמצעות הרעיונות , המושגים ודרכי החקר האופייניים לה . בכל שלב בלימוד , הלומד מגדיר מחדש את התכנים ומארגן את החומרים על פי אמות המידה של תחום הדעת הנלמד .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help