sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא כלל 0 תיחה ספר זה , שעניינו הסיפור המקראי "משפט שלמה , " נכתב על ידי מרצות משלוש דיסציפלינות - מקרא , מוזיקה ואמנות חזותית - והוא מיועד לכל העוסקים בחינוך רב-תחומי , כולל מורי מורים בתחומי מקרא , ספרות , מוזיקה ואמנות , וכן לסטודנטים המתכשרים להוראה בתחומים אלה . הרעיון לכתיבת הספר נהגה על ידי המלחינה ציפי פליישר , אשר חיברה יצירה אופראית קצרה בשם "משפט שלמה . " לאחר מעשה ההלחנה היא גילתה כי יצירתה עשויה לשמש בסיס ליחידת הוראה רב-תחומית שבמרכזה עומד הסיפור המקראי . צוות הכותבות שנענה לאתגר צפה ביצירה האופראית והחל לגבש את הספר , ובמהלך העבודה נוצר שיתוף פעולה פורה בין הכותבות . מדי פעם נערכו מפגשים ודיונים קבוצתיים לצורך לימוד מיומנויות ספציפיות באחת הדיסציפלינות , ואלה אפשרו העמקה , ביקורת , למידה הדדית והרחבת אופקים בתחומים השונים . בהדרגה התגבשה בקרב הכותבות תפיסה , שהחוט המקשר בין תחומי הדעת השונים אינו רק פרק התנ '' ך המסוים על משפט שלמה , אלא גישה מתודית ייחודית להוראת נושאים מקראיים בכלל . גישה זו נסמכת על עמדותיהם של הוגי דעות ומחנכים המציעים להשתית את הלמידה ואת החינוך על תפיסה אמנותית , שכן המטרה העיקרית היא לפתח את המורה ואת התלמיד כאנשים יוצרים . ספר זה מיישם תפיסה זו על ידי שילוב של שלושה תחומים : מקרא , מוזיקה ואמנות חזותית . שילוב זה מייצג את החיפוש אחר הייחודי לחינוך בישראל - לימוד התנ"ך - ושילובו עם המשותף לאנושות כולה - לימוד האמנות . . 1 ראו למשל : לאה דובב , ; 1982 רות לורנד , . E . Eisner , 1972 ; 1991

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help