sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

קבוצת הםחקר ותהליך אי 0 וף הסיפורים הקבוצה שהחלטתי לחקור הייתה קבוצה של סטודנטיות הלומדות באותו שנתון , שנה א ' במכללה , והמשתתפות בסדנת החקר של הסיפור האישי . קבוצת המחקר כללה את כל הסטודנטיות שהשתתפו באותה סדנה . על אף שאי אפשר לראות בקבוצה זו מדגם מייצג , אפשר היה לשער שניתן יהיה לראות באמצעותה שיקוף של מציאות שהיא מעבר למקרה הפרטי של אותה קבוצה , מכיוון שהיא הורכבה באורח מקרי למדי , גם אם הדבר נעשה לצורכי המכללה ולא לצורכי המחקר . קבוצת המדריכות שהתנדבו להשתתף במחקר ( שבע מבין תשע חברות הצוות ) כללה את שתי המדריכות שעבדו באותה תקופה עם הסטודנטיות הלומדות בשנה א . ' אם כן , הסיפורים נאספו במהלך שנת לימודים אחת מקבוצה של 27 סטודנטיות להוראה הלומדות בשנה א . ' הסיפורים נאספו כפי שסופרו בסדנה לחקר הסיפור האישי , שהיא חלק מתכנית הלימודים של הסטודנטיות . סיפורי החיים של שבע המדריכות נאספו במסגרת דומה , בסדרת מפגשים של צוות ההדרכה . תהליך העלאת הסיפורים ניזון מעבודתם של קונלי וקלנדינין ( Clandinin , 1987 Connelly &) וכלל את השלבים האלה : א . מיפוי אישי של אירועי חיים על פס זמן ב . השמעת הסיפור האישי בקבוצה ג . האזנה לסיפורים האישיים של שאר חברי הקבוצה ד . כתיבת מכתבי הדהוד לכל מספרת ה . קבלת מכתבי הדהוד מחברי הקבוצה המתייחסים לסיפור האישי מכתבי הדהוד הם מכתבים שכותבת כל אחת מן המאזינות למספרת הסיפור . מטרתם להחזיר לה את הד קולו של הסיפור כפי שהמאזינה הבינה אותו . במכתבן מספרות המאזינות למספרת את סיפורה כמיטב הבנתן וזיכרונן , מעלות שאלות ותהיות שיכולות לעזור למספרת לראות את סיפורה מזווית נוספת , ומשתפות אותה , אם הן רוצות בכך , בסיפור משלהן שעלה בעקבות הסיפור הנשמע . מכתב ההדהוד אינו שיפוטי , כלומר הוא אינו מעריך לחיוב או לשלילה , ואינו מיועד למתן עצות . הסיפורים הוקלטו , הודפסו והוחזרו לבעליהם כדי שיוכלו להמשיך ולעבוד אתם . עותק מהם נשמר , לאחר הסכמה , למטרות המחקר . את הסכמתן של הסטודנטיות להשתמש בסיפורן לצורכי המחקר ביקשתי רק לאחר שסיימו כל משתתפות הסדנה לספר את סיפורי חייהן . באופן זה ניתן היה לקיים את הסדנה ללא צלו הרובץ של המחקר מעליה , כלומר לאפשר לסטודנטיות לחוות את פעולת הסיפור האישי ולהתרכז

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help