sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מביאה על חייה והאופן שבו היא חווה את המציאות של חייה , מקבלים מעמד של ידע פומבי ולגיטימי , שבאמצעותו היא לומדת ומגלה את עצמה לעצמה , ומספרת על עצמה לאחרים . ( Mashiach & Zilber , 1998 ; White 1997 Connely & Clandinin , 1987 ; Gergen , 1995 ; Lieblich , Tuval- ) על בסיס התפיסה המתוארת לעיל נבנתה במכללת קיי בבאר שבע סדנה לחקר הסיפור האישי כחלק מן הקורס בפילוסופיה של החינוך . הסדנה יועדה לסטודנטים להוראה הלומדים בשנה א' במסלול לחינוך היסודי . כיום זו השנה השמינית לקיומה של הסדנה . הסדנה נערכת בשיתוף פעולה עם המורה לפילוסופיה ועם מדריכים פדגוגיים מן המסלול , ובמהלכה חוקרות הסטודנטיות את הסיפור האישי שלהן כתכנית הלימודים של החיים , זו שעיצבה אותן והפכה אותן למי שהן היום . בסדנה זו הסיפור האישי הוא גם בסיס לרכישת כלים לדיאלוג סוקרטי על שאלות יסוד בפילוסופיה של החינוך . במרכז התהליך נמצאים ההקשבה לסיפור חיים המסופר לקבוצה על ידי כל אחת מן המשתתפות וההדהוד החוזר אל המספרת בתהליך של לספר ולספר מחדש . במהלך ארבע שנים של הנחיית הסדנה לחקר הסיפור האישי ושל האזנה והדהוד לסיפוריהן של הסטודנטיות חדרה בהדרגה להכרתי העובדה , שלמעשה אינני מכירה את עולם המשמעויות האישי של הסטודנטיות . כמי שמתיימרת להשתית את תהליך העבודה עם הסטודנטיות על למידה דיאלוגית הייתה ההכרה בכך מביכה משהו עבורי ועוררה בי תהיות מסקרנות : האם ועד כמה שונים עולמות המשמעות וההתנסות האישית שלי ושל עמיתותיי המדריכות מאלה של הסטודנטיות ? האם ייתכן שההבנה מהו אותו פער בין עולמות הידע האישי של סטודנטיות ומדריכות , אם אכן קיים , הוא החוליה החסרה בדיאלוג ההדרכה ? כלומר , האם ייתכן שזהו אותו מרכיב הכרחי העשוי ליצור שפה משותפת ולסייע בבניית משמעות , והוא שדרוש לתהליך ההכשרה להוראה כדי שיהיה יעיל יותר ? כדי לחקור שאלות אלה החלטתי בשנה הרביעית לעבודתי בסדנה לצאת למסע היכרות משלי אל עולמות המשמעות האישיים של סטודנטיות ומדריכות , כפי שהם באים לידי ביטוי בסיפורי החיים שהן מספרות זו לזו בקבוצות לחקר הסיפור האישי . המחקר הנרטיבי המוצג כאן הוא מסע ההיכרות הזה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help