sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בהתאם לכך , כשמדובר בהכשרת מורים נוכל לראות שהגישה הנרטיבית מרחיבה את משמעות המושגים "למידה" ו " תכנית לימודים" וכוללת בתוכם גם את תוכני ההתנסויות האישיים שהלומדת מביאה אתה אל מפגש הלמידה . גישה זו מתוארת על הדגשיה השונים בעבודותיהם של מידלטון , ( Middleton , 1992 ) קונלי וקלנדינין , {& . Clandinin , 1990 Connelly , ) נואל ובולוף , ( Knowles & Bullough , 1992 ) גודסון , ( Goodson , 1992 ) אלבז , , ( Elbaz , 1991 ) זוזובסקי ( 1998 ) וזייכנר , מליוס וגומז , ( Zeichner , Mahlios & Gomez , 1988 ) המציעים את חקר הסיפור האישי כחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מתהליך ההתפתחות המקצועית של המורה . מקורה של הפנייה לסיפורי חיים של סטודנטיות להוראה בתהליך ההכשרה הוא ברצון להגיע אל השיח האישי , הנמצא מעבר למה שאפשר לכנות "משוכת השיח הפדגוגי המוצהר , " החוצץ בין מורים ותלמידים . חוקרים רבים ( למשל , ( Clandinin , 1990 ; Eraut , 1996 ; Knowles , 1992 Connelly & וכן גם ניסיוני האישי מצביעים על כך שהסיטואציה הלימודית הפורמלית מעודדת לעתים קרובות את הסטודנטים לנסח את דבריהם בז ' רגון המקובל במקצוע , וליתר דיוק כפי שהם תופסים שמצופה מהם לספר את "הסיפור הנכון . " סיפור זה הופך לפעמים ל"סיפור כיסוי " המכסה יותר מאשר מגלה . נורית תמיר-סמילנסקי מנסחת קושי זה בדרך משלה בספרה על קריאת ספרות יפה המשלבת כתיבה אישית : קורסים רבים במוסדות להכשרת מורות הם תיאורטיים . בתיאוריה שולטים המחשבה וההיגיון , ההכללה והאובייקטיביזציה . לשון התיאוריה לעתים רחוקות אכן מסמנת אותנו , את הדברים , את חיי היום יום שלנו , מפני שחיי היום יום שלנו הם לעתים כה רועשים עד שקשה לנו לשמוע את עצמנו חושבים . ( 21 : 1999 ) חקר הסיפור האישי הוא פעילות המעודדת מעצם מהותה שיח שונה , למרות היותה מעוגנת בסביבת לימודים פורמלית . העמדת הסיפור האישי במרכז העבודה שוברת את הכללים המקובלים של השיח הפדגוגי , ואת מקומה של שפת התיאוריה וההכללה תופסת שפת השיח הנרטיבי , האישי , הייחודי והחד פעמי . הסטודנטית , בתהליך של פעילות גומלין עם המאזינים , יוצרת מחדש את סיפור החיים האישי שלה . היא מספרת את סיפור חייה לא כמי שצריכה "לקלוע" אל סיפור "נכון " כלשהו , אלא כמי ש"יש לה סיפור" משלה . היא הופכת להיות "בעלת סיפור , " הרואה את עצמה אחראית לסיפור חייה . אפשר להתייחס אליה או להעריך אותה באמצעות הסיפור שהיא מספרת , ויש לה עניין אישי לספר את סיפורה כך שיהיה מובן לבני השיח שלה . הסיפורים שהיא

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help