sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לידתו של המחקר על סיפורי חיים של סטודנטיות להוראה ושל סדריכות פדגוגיות הגישה הנרטיבית רואה בסיפור סיפורים פעולה שכלית אנושית של יצירת משמעות 1990 ) , . ( Brunei גישה זו רואה קשר בין פעולת סיפור הסיפורים לבין פעולת הלמידה : הלמידה נתפסת בהקשר זה כתהליך של בנייה אישית ושל ארגון מחדש של הידוע מול החדש , ולפיכך תהליך הלמידה נתפס כתהליך של סיפור וסיפור מחדש של ידע קיים , הנמצא בדיאלוג מתמיד עם ידע חדש , בין אם כזה הנובע מלמידה פורמלית ובין אם כזה הנובע מהתנסויות החיים המתמשכות . ( Connelly & Clandinin , 1990 ) * תרגום ג ' שילוני , ספריית פועלים , . 19 : 1984 על מודל שלושה מעגלי קריאה לניתוח סיפורי חיים / n ? d oiiciic הסבס חולף ברחובות כסו בתוך דפים של ספר : העיר אוסרת את כל סה שעליך לחשוב , סכריחה אותך לחזור על הסילים שלה , ובעוד אתה סבור שאתה סבקר בתמרה , אינך אלא רושם את השסות אשר בהם היא קוראת לעצסה ולכל חלקיה . סה היא באסת העיר סתחת לסעטה העסו 0 הזה של אותות וסימנים , סה יש בה ומה היא ססתירה , הרי שהאדם יוצא סתסרה סבלי לדעת זאת . ( איטאלו קאלווינו , הערים הסמויות מעין (* במאמר זה ברצוני לספר איך הגעתי אל המסגרת המושגית ואל דרכי הניתוח והפרשנות של סיפורי חיים של סטודנטיות להוראה ושל המדריכות הפדגוגיות שלהן . מטרת המחקר הייתה להעמיק את התוכנות לגבי עולם המשמעויות האישי של הסטודנטיות והמדריכות , שהן מביאות אל מפגש ההדרכה : כיצד הן תופסות את העולם שסביבן ? את העולם שצמחו בתוכו ? כיצד הן תופסות את עצמן בתוך העולם שסביבן ? מתוך תוכנות אלה קיוויתי להגיע למסקנות בנוגע להשלכות אפשריות של משמעויות אלה על הדיאלוג החינוכי שבין הסטודנטיות לבין המדריכות . המאמר פותח בסיפור לידתו של המחקר ובמיקומו על מפת המחקר הנרטיבי , והוא מתמקד בתיאור הרקע התיאורטי ובפיתוח המעשי של מודל שלושת מעגלי הקריאה . הרהורים רפלקסיביים חותמים את המאמר בשלוש הערות על ההשלכות להכשרת מורים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help