sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הסטודנטית המספרת , ורק אחר כך משמשים הסיפורים כחומר לניתוח במחקר . ניטה שוחט מתארת שימוש בכלים של ניתוח השיח ככלים אנליטיים בסיסיים הנחוצים להתפתחות המקצועית . היא מנחה את הסטודנטיות שלה לנתח בדרך זו את עבודתן ואת עולמן המקצועי . מגישתה של ניטה שוחט משתמע דימוי חדש של מורה , שהכשרתו כוללת כלים מחקריים יסודיים העתידים לסייע לו בהמשך התפתחותו המקצועית . ענת קינן דנה בתועלת שבאיסוף ובניתוח של סיפורי מורים לצורכי הכשרת סטודנטים להוראה . איסוף הסיפורים על ידי הסטודנטים ולמידת הסיטואציות שבהן הם סופרו מאפשרים הבנה ולמידה של ההסכמות החברתיות המשותפות לקבוצת מורים , למידה של דעותיה של אותה קבוצה , והבנת הדרך שבה תופסים המורים את עצמם ואת מקצועם . כך ניתן לראות כי עולם המורים הוא מקום מגוון , עשיר ובעל אפשרויות רבות . יעקב בר-זוהר מצביע על צד מעניין הקושר בין המחקר לבין עבודת המורה . הוא טוען שמורה עוסק בהכרח , כחלק מעבודתו , בתצפיות , בריאיונות ובניתוח "מסמכים , " ומכאן שהוא בקי במתודולוגיות של המחקר האיכותי . עובדה זו עשויה לסייע למורה לעבוד גם כחוקר , בייחוד בכיתתו ובבית ספרו . מכאן , שהרחבת אופקיו של המורה בנוגע לדרכי ניתוח הנתונים שהוא אוסף עשויה לעזור לו להפיק תועלת רבה יותר מהם . מעבר לכך , מצביע יעקב בר-זוהר על כך שאדם יכול לחקור את עצמו דרך חלומותיו הוא . אחרי הכול , סיפור חלום אינו אלא טקסט , מסמך כתוב שניתן לנתחו בדרכים מוגדרות שמציע יעקב בר-זוהר לקוראיו . אריאלה גדרון ומירי מונק מתייחסות לתועלת שבעיסוק בסיפורי חיים בשלושה כיוונים : . 1 עיסוק סטודנטים להוראה בסיפור החיים שלהם ככלי לפיתוח אני מאמין אישי ומקצועי הנשען על העולם הפנימי של הסטודנט עצמו . . 2 עיסוק כסיפור החיים של האחר , כדי ללמוד להכיר את הזולת וגם את העצמי אל מול הזולת . . 3 האינטראקציה שבין המספר לבין החוקר מאפשרת לשניהם לפתח דו שיח . ההנחה הטבועה בבסיס הדברים היא האמונה שתקשורת היא דבר אפשרי בין בני אדם למרות השונות שביניהם . אסופת המאמרים נועדה להציג כלים שונים לניתוח טקסט סיפורי . האסופה אינה חותרת להציג קונצנזוס אלא מטרתה להביא זו לצד זו חמש נקודות ראות . המשותף לכל חמשת הכותבים הוא האמונה שכלים אלה יכולים לתרום להתפתחותם המקצועית של מורים ושל סטודנטים להוראה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help