sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מדריכים פדגוגיים . המאמר עוסק במודל נרטיבי של מעגלי קריאה , שבאמצעותם היא מנסה להכיר את עולמם של סטודנטים , של עמיתים ואת עולמה שלה . מונק מ > ר » - היא העורכת של אסופת המאמרים שלפנינו . במקצועה היא מעריכת פרוייקטים ועובדת כחוקרת ביחידת המחקר במכללת קיי . תחומי התמחותה הם תרבות ארגונית ושימוש בהערכה ככלי לשיפור העשייה ולתמיכה בהתפתחות מקצועית . מאמרה מתבסס על מחקר , שהיה המפגש הראשון שלה עם מחקר נרטיבי החוקר סיפורי חיים . מאמרה , העוסק במשמעות סיפור החיים של דמות אחת מתוך המחקר שלה , מציג תוצר אחד אפשרי של ניתוח סיפורי חיים . כמו כן מציג מאמרה את המתודולוגיה שבה היא משתמשת , המתודולוגיה של גבריאלה רוזנטל , וולפרם פישר רוזנטל . ק » נן ענת - ראש היחידה למחקר במכללת קיי . עוסקת בהוראה ובמחקר איכותי בתחום של ניתוח סיפורים ושל פמיניזם פוסט מודרני . ענת קינן עוסקת בניתוח סיפורים שמספרים מורים בחדרי מורים . הניתוח נעשה מתוך הגישה החברתית , הרואה קשר בין תוכן הסיפור לבין הסיטואציה וההקשר החברתי-תרבותי שבהם הוא מסופר . ניתוח זה מאפשר את הכרת הסביבה החברתית , הארגונית והפוליטית הנקראת "בית ספר . " במאמרה מביאה ענת קינן סיפורים שסופרו בחדר מורים של בית ספר יסודי ממלכתי בדרום הארץ . הייחודי בסיפורים אלה הוא העובדה שהמורות נוהגות לספר זו לזו בחדר המורים על התפקוד שלהן במשפחה , ולא על עבודתן כמורות . ענת קינן מראה כיצד מחזקות המורות את עצמן באמצעות סיפור הסיפורים האלה , כיצד הן מתארות זו לזו את סדר החיים שלהן כמורות שהן גם אימהות בעולם גברי , וכיצד הן מסבירות זו לזו מהי הדרך הרצויה עבורן לקבל סדר זה . שוחט נ > טה - מרכזת אקדמית של המכון למחקר יישומי בחינוך במכללה לחינוך על שם דוד ילין בירושלים ומרצה לספרות אנגלית ולמגדר באוניברסיטה העברית . תחומי התמחותה הם ניתוח נרטיב , פרשנות של כתבי שקספיר בפרשנויות מבוימות בתיאטרון או בקולנוע , הבדלים בין המינים וניתוח שיח . ניטה שוחט עוסקת בטקסט הדבור או הכתוב , ומשתמשת בכלים של ניתוח שיח כדי לחשוף את העמדות הסמויות של הדובר . במאמרה היא מפרטת את הכלים השונים שבהם היא משתמשת ומביאה דוגמאות ממקורות שונים על מנת להדגים אופן ניתוח זה . אריאלה גדרון , ניטה שוחט וענת קינן משתמשות בכלים המוצגים כאן בעבודתן עם סטודנטיות להוראה . בעבודתה של אריאלה גדרון מסופרים סיפורי החיים של הסטודנטיות בראש ובראשונה למטרות של למידה ושל ההתפתחות המקצועית של

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help