sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

תבוא : תפקיד התחקו הבריטי : ! בהתפתחות המקצועית של תורים חמישה כותבים משלוש מכללות בארץ נפגשו לראשונה בכינוס בינלאומי להכשרת מורים . כולם השתתפו במושב שמטרתו הייתה להציג את מקומו של המחקר הנרטיבי בהכשרת מורים . ההדים לאותו מושב נתנו ביטוי להרגשת קהל הנוכחים בו , שהחומר רלוונטי ביותר לעבודתם . תגובות אלו הביאו את הכותבים למחשבה , שאסופה של מאמרים שישימו דגש על כלים מתודולוגיים לחשיפה של מסרים גלויים וסמויים בטקסטים נרטיביים עשויה לעזור לעוסקים בהכשרת מורים . בעזרת הכלים שיוצגו באסופה הם יוכלו לנתח טקסטים נרטיביים , יוכלו להבין טוב יותר את עצמם ואת הסטודנטים שהם עובדים אתם , וגם ללמד את הסטודנטים גישות וכלים אלה בקורסים שהם מלמדים בהם . כך נולדה אסופת המאמרים שלפניכם . סיפור סיפורים הוא דרך שבה אנשים מארגנים ידע ומעבירים מסרים ומשמעויות באופן גלוי וגם סמוי 1986 ) , . ( Brunei המחקר הנרטיבי עוסק בניתוח של טקסטים סיפוריים ככלי לחשיפת מסרים ומשמעויות אלה . המטרה היא להבין את האחר , להציג את "קולו , " ולרדת לעומקן של תופעות אנושיות . כוחו של הסיפור הוא בכך שהוא מאפשר לתת משמעות לאירועים שהאדם חווה , ובכך שהוא מציב לזולת חיזיון ברור , שיוכל להיות לו מודל . הסיפור משמש אפוא את האדם למטרות שונות : סיפור הוא כלי של האדם להבין את עצמו , להיות מובן לאחר , ואף כלי מחנך . סיפורי העם , עד היום , משמשים כלי לחינוך הדור הצעיר , בכך שהם מציבים בפניו חזון של "אדם" ודרך למימושו , יותר מכל ספר חוקים . סגולות אלו של הסיפור מזמנות התמודדות טובה יותר עם שאלות של זהות בכלל ( Fischer-Rosenthal , 1995 ) ושל זהות מקצועית בפרט . ( Conle , 1997 ) כמו כן , הן מאפשרות להבין טוב יותר את הזולת ועל ידי כך לאפשר תקשורת בין בני אדם בחברה רב תרבותית . יכולות אלו עונות על צורך ממשי של הפרט במציאות הרב תרבותית והמשתנה בעידן הפוסט מודרני . המחקר העוסק בבניית זהות דן בכך שבניית הזהות בתקופה הפוסט מודרנית היא תהליך המתמשך לאורך החיים , ושהכלי המאפשר זאת הוא הנרטיב . אדם מספר לעצמו את סיפור חייו שוב ושוב , ובכל פעם נותן לו משמעות מחדש . ( Fischer-Rosenthal , 1995 )

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help