sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

המחשבותעלאמנים שהציגו במשרד לא התכוונו להיות מתועדות . החשק להיזכר ולהציץ במה היה ועם מי שב ופוקד אותי מפעם לפעם , שאלות שסקרנות בבסיסן . בדיקת זיכרון . ספירת מלאי . מחשבות ביקורתיות . תחושות מורכבות של שביעות רצון לצד הידיעה שניתן היה לעשות זאת גם אחרת . ועוד שאלות וחרטות אינספור . " משרד בתל אביב , " שהחל לפעול בינואר , 1994 היה מקום עבודה של אוצרת , המתפקד גם כחלל תצוגה אלטרנטיבי לאמנות בין תחומית . שילוב זה בין אוצרת ואמן הפועלים באופן שוטף ויומיומי בחלל עבודה אחד , היה רעיון ניסיוני , ראשון מסוגו בארץ . הייתה לי קובייה לבנה , ובתוכה ישבתי וחשבתי . כגלריה - חלל הקובייה היה המקום הקטן ביותר בתל אביב . בשנה שבה נפתח , , 1994 הוצגו בו מיצבים . רציתי לגבש גישה חדשה בתוך הקובייה , ליצור מקום שבו יתאפשרו שיחות על אמנות . שם הייתי חושבת על זיכוך עבודת האוצרות , כותבת מחשבות קטועות , התחלות בוסריות , רוב הזמן מנסה להגיע להבנה מה יהיה נכון , מובן ומסקרן לקוראי הטקסט . שאפתי להגיע ליצירה מדויקת ככל האפשר תוך ליווי עבודת האמן בכל שלביה והקפדה על רלוונטיות החלל כמקום . הייתה לי תשוקה לפגוש אמנים , ויחד אתם להגיע להחלטה על אופי התצוגה בחלל פרטי , החלל שלי , שלימים קראתי לו "משרד בתל אביב . " בתחילה לא ידעתי מה אני רוצה לעשות . ניהלתי עשרות שיחות בשנה , ואלו הולידו פרויקטים במשרד . מדי שנה הוצגו ארבעה אמנים במסגרת " פרויקט משרד" שהוצג כחודשיים , בניסיון להפיק את המרב מן החיבור הזמני בין עבודת האמן לעבודת האוצרת . לכל פרויקט ניתן מספר סידורי . האמן רן סלוין היה פרויקט מספר . 1 בימים אלה מוצג במשרד פרויקט מס' . 120 גם היום חלל המשרד החדש והמרווח מאפשר התכנסות אינטימית לצפייה , להאזנה ולהתחברות אל עולם האמנות . עבדנו יחד , האמן ואני , על מיצבים שהתאימו לקובייה הלבנה של ה"משרד בתל אביב . " בשיחות על הפרויקט נבחנו מחשבות האמן מול מחשבות האוצרת . השיחות גלשו , לעתים , לאזורים פרטיים , שלא הייתה מניעה לחשוף אותם . מחשבות , אהבות , העדפות , תוכניות , משאלות , והיו גם שיחות של משא ומתן על האמת באמנות , על השאיפה לשלמות במעשה היצירה או באמנות , ועל הדרך להשגתן , כלומר על דרכי הביצוע . היינו שותפים בבניית התוכנית לקראת השלמת הפרויקט . הדיונים נמשכו בתוך הקובייה הלבנה , שכבר נקראה " משרד בתל אביב , " גם בזמן ביצוע הפרויקט . הדבר המסובך ביותר להסביר הוא התשוקה למקום תצוגה לאמנות , כזה שאין היגיון כלכלי לא מאחוריו וגם לא לפניו . לקהל הרחב זה נשמע הזוי וחשוד , אז ב 1994 וגם עתה , ב . 2010 לממן מקום שב DNA הוא בעיקר אחר , רוצה להתבדל , ובאותה נשימה להיות שייך , חלק מהותי ובלתי נפרד בהתפתחות הסצנה החזותית בשני העשורים האחרונים . חלפו שש עשרה שנים מיום פתיחת הגלריה ב , 1994 וזיכרונות העבר הציפו אותי דווקא עכשיו , בלונדון הסתווית והגשומה משהו בסתיו , 2010 אולי משום שפגשתי שם אמנים שהכרתי והצגתי ב"משרד בתל אביב" וגם בתחנה המרכזית בשנת . 1996 אהבתי לגלות שחלקם הפכו להיות כוכבים בשדה האמנות , שהם יוצרים בשפתם יצירות הקשורות לרוח הזמן העכשווית , שהם עובדים עם גלריות חשובות ושמחירי יצירותיהם הרקיעו שחקים . כיוון שרק עתה שבתי מביקור בתערוכת המועמדים לפרס טרנר ( ראו טרמינל , ( 41 הרי מטבע הדברים עברתי על רשימת הזוכים משנת 1984 ועד . 2009 שמחתי לפגוש שם אמנים בריטיים שאף שהיו בראשית דרכם האמנותית , הם עוררו את תשומת לבי כבר בשנת . 1996 לא תמיד השכלתי להזמינם להציג ב"משרד בתל אביב , " אך תיקנתי את טעויותיי אלה בכך שכתבתי עליהם ועל תערוכותיהם בטרמינל במהלך השנים . החיפוש אחר מפגשים עם יצירות אמנות לא פסק ואולי אף העמיק . הטעם המתוק של הסובייקטיביות , נותר כשהיה . ההבנה שאין אובייקטיביות באמנות , מרחיקה או מקרבת אל האמת , והזמן אינו כלה , וחוזר לבקרנו כשיש לו פנאי . רציתי לדבר עם יוצרים על אמנות בלי להתחייב לתוצאות נראות לעין . על השיחות ביני לבין האמן להיות משוחררות משיקולים מעשיים ביחס למעשה האמנות , להבנה ולפרשנות גם יחד . רציתי לדבר כי היו לי שאלות רבות . חשבתי שהדיבור על הדברים , יאפשר לרדת לסוף דעתם . השיחות ארכו שעות , ימים ואף יותר . לא שמעתי תשובות חד משמעיות . כאשר כאשרהשמש השמש תשקע תשקע באור אחרון באורשלאחרון שעות הבוקר של שעות המוקדמות הבוקר , והירחהמוקדמות יעמעם את היום , והירח , אבחן יעמעם מחדש אתאת הזמןהיום , אבחן שחלף מחדש . את הזמן שחלף .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help