sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

והפיסול ליצירת עבודות המשלבות מתח עם נוכחות רגשית עמוקה . היא מועמדת לפרס על תערוכת יחיד שהציגה במרכז האמנות קמדן . התבוננות ביצירותיה התלויות על הקיר ובאלה המונחות על הרצפה מעלה תחושה שהיא מתעללת בבדים הצבועים , שוברת אותם ומנסה למתוח את גבולות הציור והפיסול בעת ובעונה אחת ולהגדיר מחדש את יחסי הגומלין בין שני המדיומים . ואכן , תחושת אי הנוחות אל מול עבודותיה מעוררת שאלות על גבולות הציור ועל מקומו במאה ה . 21 פרט לעבודה אחת שנראתה כמעיל אדום תלוי , קשה היה להשתחרר מן התחושה שהעבודות הופקו מתוך סיטואציות אלימות שתוצאותיהן מונחות כעת על הרצפה או תלויות על הקיר . לפי ההסברים שניתנו בקטלוג הצנוע ולכלי התקשורת , העבודות החלו את חייהן כציורים מונוכרומטיים מסורתיים , עד שהאמנית החלה לכופף אותם ולעוותם באופנים חריגים , לעתים אלימים . לדברי האוצרת , בחדר שבו מציגה דה לה קרוז עולה השאלה מתי ציור הוא ציור . האמנית משחררת את הציור מן המושגים הקדושים שאליהם הוא כבול , שוברת מוסכמות ומניחה את הבדים על הרצפה . הקשר שלה לציור הוא גופני , והסגנון מינימליסטי ולא קאנוני . השיח על דיאלוג וירטואלי בין ציור לפיסול אינו רלוונטי עוד , וודאי שאינו חדש או משכנע את העין המיומנת ונטולת התמימות של הצופה . הבדים וחלקי הריהוט השבורים , המפורקים ומחוברים מחדש , בתערוכה זו נעדרי חן ואינם מעוררים כל עניין חדש מעין זה שיכול להתעורר סביב אמנות עכשווית בשנת . 2010 המיצב נשאר מיושן ומזכיר מראות נשכחים של מיצבים בשלהי שנות השבעים וראשית שנות השמונים של המאה העשרים בלופטים של ניו יורק . השיח העכשווי על אודות החזרה לציור , ובייחוד הרצון לראות אצל המועמדים חידוש מרענן , נותרים כאן בלתי ממומשים , והצופה נותר נבוך . קבוצת האוטולית' The Otolith Group / הקבוצה נוסדה בשנת 2002 על ידי קודוו אשון ( Eshun ) ואנג'ליקה סגאר . ( Sagar ) אשון נולד בלונדון בשנת 1966 ולמד ספרות אנגלית במכללת אוניברסיטת אוקספורד . ( 1988-1985 ) סגאר נולדה בלונדון בשנת 1968 ולמדה אנתרופולוגיה והינדואיזם בבית הספר ללימודי אפריקה והמזרח באוניברסיטת לונדון . ( 1997-1994 ) קבוצת האוטולית מועמדת לפרס על הפרויקט Suns A Long Time Between ועל ספר האמן שליווה אותו . לדברי האוצרת , הקבוצה יוצרת סרטים דוקומנטריים מחומרים השאובים ממגוון רחב של תחומים , והצפייה בהם מובנית ומוכתבת מראש עבור הצופה . לחברי הקבוצה חשוב להדגיש את העבודה המשותפת , המחברת גם בין תרבות לחינוך , ואת רצונם להעביר מסרים פוליטיים ולהשיג מטרות . הם אוצרים תערוכות המלוות בסיפורים אנושיים , ומציגים את עצמם כאנשים מבריקים בשלל תחומים של האמנויות והחיים . פרס טרנר הוא משאת נפשם של אמנים רבים ועשוי לקדמם במעלה ההיררכיה של האמנות העכשווית . תערוכת המועמדים לפרס לשנת 2010 מציגה צייר אחד ושלושה אמני מיצב : קול , אובייקטים ווידיאו . לאחר ביקור ממושך בתערוכה וניסיון להבין את בחירת האמנים האמורים לסמן פריצות דרך באמנות העכשווית , קשה להתעלם מתחושת האכזבה . אם בכל זאת תרצו ליהנות כאן , תמצאו מענה הולם , גם אם לא חדשני , דווקא במיצב הקול של פיליפס , המנעימה את השהות בגלריה בשירה איכותית הבוקעת משלושה רמקולים שחורים . הישיבה על ספסל העץ בחלל הלבן מזמנת אתנחתא מוזיקלית מדיטטיבית המאפשרת רגעי נועם למרות העצב , ואולי דווקא בגלל הנגיעה הנוגה במיתרי הנפש . Photo : Sam Drake and Lucy Dawkins , Tate Photography Courtesy the artist and Gagosian Gallery Dexter Dalwood , Lennie , 2008 , oil on canvas

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help