sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ולצמיחה nwn . ( Butler & Winne , 1995 ) שאחריות הלומדים על הלמידה ועל ההתפתחות שלהם תצמח מתוך תנאים של אמון מרבי והדדי . חשוב להאמין ביכולות הפרט וגם להפיח בו תחושות שהוא יכול ומסוגל לעמוד בפני אתגרים . התמורות בשדה המחקר שתוארו כאן והשפעתן על רעיון ההכוונה העצמית בלמידה היו לנגד עינינו במהלך פיתוח הקובץ . נראה שרעיונות אלה מציבים אתגר חשוב בפני מורים ומתכשרים להוראה . תכניות השתלמות והכשרה רבות יושמו בשנים האחרונות בארץ כמו גם בחלקים אחרים בעולם , למשל באנגליה , בקנדה ובארצות הברית , ומאמצים רבים הושקעו בארגונן מחדש של סביבות הוראה-למידה . ובכל זאת , רבים חשים שהתוצאות אינן מספקות . אם כן , נשאלת השאלה : כיצד קרה שתכניות השתלמות והכשרה כה רבות ומאמצים כל כך רבים בארגון מחדש של הסביבה הלימודית לא הניבו תוצאות משמעותיות וארוכות טווח ? ( עמנואל , . ( Kroll , 1998 ; Lieberman , 1995 ; 1998 תכני ות הכשרה ופי תות של סורים לקידום רעיון ההכוו נה העצמית : קשיים וכיו וני פשל ה אפשריים תכניות הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים , שהתמקדו בניסיונות להבניה מחודשת של סביבות הוראה-למידה , נתקלו בקשיי מימוש רבים . ( 1997 Hargreaves & Evans , ) עיקר הקושי היה קשור לשאלת היישום בכיתה , שכן , כפי שטען זילברשטיין בקובץ הקודם ( תשס"א , ( אין ערך רב לדיונים תיאורטיים אם הם אינם משפיעים על המתרחש בכיתה ועל האינטראקציות שבין מורים לתלמידיהם . השאלה היא אפוא , כדברי זילברשטיין ( שם ;( כיצד ניתן לתרגם את הצהרת הכוונות , את היעדים הנכספים , למונחים אופרטיביים שיש בכוחם להדריך את המורים בעשייה היומיומית בכיתה ? הרגריבס ופולן ( Hargreavs & Fullan , 1998 ) טוענים שהפחתה ברפורמות מהפכניות המוכתבות מגבוה , כלומר על ידי נציגי משרד החינוך או על ידי מנהלי בתי הספר , הייתה יכולה לסייע להתחדשות המקצועית של המורים . זאת משום שחלק מן התכניות לרפורמה מתבססות על מודלים תיאורטיים שהמורים לעתים קרובות אינם מבינים את פשרם , והם אף אינם מקבלים כל סיוע שיקל עליהם לתרגם את משמעותם של אותם מודלים למצבי הוראה-למידה בכיתה . לדעת החוקרים , מורים נזקקים לתנאים אקולוגיים-קונטקסטואליים שבהם תהליכי הבניה מחודשים של סביבות לימודיות מתפתחים בזיקה הדוקה להתנסויות הפרקטיות של המורים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help