sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שיפור ולהשגת קידום אישי . כאשר קהילת הלומדים עובדת בדרך זו לאורך זמן עשויה להתפתח בכיתה "תחושת קהילתיות " of community ( Shulman , 1997 - sense ) ורצון ותשוקה להשתייכות . במצבים אלו המסגרת נתפסת בעיני חבריה כבעלת תרומה לתנאי צמיחה קוגניטיביים ורגשיים של הפרט ושל הקבוצה גס יחד . ד . תהליכי בקרה , רפלקציה ומשוב . נראה שבקהילה המתפתחת כישות הלומדת לכוון ולווסת את עצמה מתהווים תהליכי הכוונה וויסות חברתיים . ( 2001 Imanuel , ) כתוצאה מכך , חברי הקהילה אינם רואים בהערכה , במשוב ובביקורת מקור לפגיעה ולעלבון וסכנה לתפקוד , ומנגנוני ההערכה אינם מאיימים על שלמות הקהילה . להפך , חברי הקהילה רואים בתהליכים אלו מקור המעניק להם עוצמה ומסייע להשגת מידע ולקידום יכולתם לפתח עמידות וגמישות תפקודית . ( resilience ) כלומר , התהליכים האלה מסייעים לפיתוח דפוסי פעולה הנשענים על חוט שדרה מוטיבציוני ולפיתוח זהות אישית וקבוצתית איתנה המשפרת את הישגיה לאורך זמן . ( Calderwood , 2000 ) לפיכך , ביסוס תנאים שכאלה בסביבה לימודית המושתתת גם על ערכי כבוד והערכה לעמדות הפרט ולרעיונותיו תורם במידה ניכרת לקידום צורות מגוונות של הערכה , של בקרה ושל רפלקציה אישית וקבוצתית . הדבר נעשה בשיתוף התלמידים ובאמצעות יישום מגוון של כלים . התלמידים מכירים בתכליות ההערכה ושותפים להגדרת התבחינים ליישומה . לעתים קרובות נבדקות מחדש המטרות והאסטרטגיות לפעולה ולעתים אף נדון הבסיס הערכי שלהן . ( Butler & Winne , 1995 ) ה . ההנעה והאחריות ללמידה . מושג ההכוונה העצמית מתייחס ליכולתם של לומדים לחולל מחשבות , רגשות ופעולות שיביאו לקידום ההנעה והלמידה שלהם בתהליך של תיאום וסיגול שיטתי של המחשבות , של הרגשות ושל הפעולות האלה ( Zimmerman , 2000 ) אותה "מחוללות עצמית" בכל מרכיבי התפקוד של הפרט : במישור הקוגניטיבי , המטה קוגניטיבי , הריגושי , החברתי והתנהגותי , משפיעה על המידה שבה הפרט מסוגל לפתח אחריות ללמידה . החוקרת מרשאל ( Marshall , 1990 ) סבורה שהסיבה לכך היא שאף כיום , לאחר ניסיונות רבים להבניה אחרת של סביבות ההוראה-למידה , עדיין התלמידים נתפסים כמתפקדים על פי המטאפורה של "עבודה . " הם מתפקדים כ"פועלים " המגיבים להוראות המורים ומממשים את תכתיביהם ללא מעוף ויוזמה משלהם . על פי אותה מטאפורה , המורים תופסים את כיתתם כ " סדנת עבודה" ( workplace ) שתפקידה לפעול ביעילות ובתזמון מושלם על פי התכנון המדוקדק שלהם , מבלי לתת לתלמידים אפשרות מספקת לבטא את עצמם בעניינים הנוגעים לקידומם ולהצלחתם . לפיכך , יש חשיבות לפתח תנאים בסביבה הלימודית , שבהם יינתן לילדים מרחב לפעולה , ושבו קשיים וכשלים ישמשו מנוף להתפתחות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help