sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

קמא דליה עמנואל , סשה זילברשטיין לוסד בעל הכוונה עצטית בראי הספרות העדכנית רעיון ההכוונה העצמית בלמידה הוצג כיעד מרכזי במערכת החינוך כבר בתחילת שנות ה90- ( ברנדס , ; 1996 גורדון , תש " ן , ; 1995 עמנואל , , ( 2003 ובתי ספר רבים ביקשו לתת ביטוי ליעד זה בתפיסותיהם החינוכיות ובתכניות הפעולה שלהם . קידומו של רעיון ההכוונה העצמית בלמידה באמצעות תכניות להכשרה ולפיתוח מקצועי של מורים הוא התכלית המרכזית להפקת הקובץ שלפנינו . קובץ זה הוא שני בסדרה שעניינה פדגוגיה של ספרות מקרים בהוראה ובלמידה ( ראו "טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית : פדגוגיה של ספרות מקרים , " קובץ ראשון , בעריכת זילברשטיין , תשס"א . ( בקובץ מופיע אוסף רחב של תרגילים שנועדו לפיתוח פרופסיונלי של מורים במסגרות של הכשרה ושל השתלמות במכללות להכשרת מורים ובבתי ספר . התרגילים מבוססים על תצפיות רבות שתועדו בבתי ספר שונים ברחבי הארץ ונותחו לצורך בניית התרגילים . המושגים "הכוונה עצמית " ( self direction ) ו " ויסות עצמי " ( self regulation ) מעוגנים באסכולות סוציו-פסיכולוגיות שונות ( Schunk & Zimmerman , 1994 Zimmerman & Schunk , 1989 , ) אסכולות אלו מושתתות בדרך כלל על ההנחה שניתן לקדם את מודעות הלומדים להכרה במטרות למידתם , לסייע להם לפתח אסטרטגיות פעולה להשגת מטרותיהם ולהגביר את נכונותם להעריך את עצמם באמצעות יישום של תפקודים קוגניטיביים , מטה קוגניטיביים ומוטיבציוניים במהלך הלמידה . תפקודים אלה , לדעת חוקרים , חיוניים לקידום הצמיחה האישית , החברתית והאקדמית של הפרט לאורך מעגל חייו . ( McCombs , 1998 Butler & Winne , 1995 ; Lambert &) עורך הסדרה הציג בקובץ הראשון שורה של תכונות המאפיינות לומד בעל הכוונה עצמית ( ראו עמ' . ( 7 לדברי העורך , רשימה זו מעוגנת בתפיסותיהם של אנשי חינוך רבים . בין התכונות המאפיינות לומד בעל הכוונה עצמית ניתן למצוא את היכולת להיות אוטונומי , חוקר , שואל שאלות , ביקורתי , בעל משמעת פנימית , בעל הנעה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help