sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

. 1 עמוס צור מזמין אותנו לדבר בשפת הךמיונפורה המשלבת דמיון ומטפורות . הוא טוען , כי השימוש בשפה זו מעשיר ומגוון את תהליך ההכשרה ומסייע במצבים של אי בהירות או של "תקיעות . " שפת הדמיונפורה פועלת באמצעות עקיפת תהליכי חשיבה רגילים , על ידי הגברת הריכוז בעולם הפנימי , באמצעות יצירת התנסות חווייתית רגשית , על ידי חיפוש וגילוי משאבים פנימיים ובאמצעות הגברת תחושה של שליטה ושל יעילות . . 2 אריאלה גדרון מדברת במונחים של חשיבה מדמיינת . היא מתארת תהליך אפשרי של עבודה עם מטפורות ככלי חשיבה דיאלוגי , רפלקטיבי , המאפשר יציאה מן המובן מאליו והשגרתי , הפיכת המוכר לזר והתבוננות כולית על מצבי למידה הוראה , שהם במהותם מורכבים ומלאי סתירות . . 3 מילי אייזנברג חווה את המטפורה כיצור חי , שהוא חלק מעולמו הפנימי - ריגושי של האדם , ולאו דווקא ככלי עזר לחשיבה נקודתית . בעבודתה עם סטודנטים להוראה היא מאפשרת ללומדים לערוך מפגש בין העולם המטפורי שלהם לבין עולמם המקצועי המתפתח . . 4 יעל גוטויזר פותחת בפנינו חלון אל עולם של הדהוד מטפורי-אמנותי , שהציורים מדברים בו יותר מן המילים , וגם המילים הן לפעמים שיר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help