sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

היא פרטית וייחודית - משום שאין למצבי ההוראה משמעות אובייקטיבית כשלעצמם , אלא אותן המשמעויות שהמורה הפועל משווה להם . כשם שאין שני מורים דומים זה לזה בביוגרפיה האישית שלהם , כן שונים הם בפרשנות ובמשמעות שהם מייחסים למצבי הוראה . היא קונטקסטואלית - משום שההוראה מכוונת תמיד לתלמידים מסוימים בעלי מאפיינים משלהם , מתרחשת בנסיבות ובסביבה לימודית עם מאפיינים ייחודיים , קשורה לעולם תוכן מסוים ונדרשת ונענית לציפיות של תרבות בית הספר המסוים , הורי התלמידים והקהילה . היא פתוחה לאלטרנטיבות של פעולה - משום שלמצכי הוראה אין פתרונות פדגוגיים חד-משמעיים . בדיון על מצבי הוראה אין מקום להצמדת "ה-הידיעה" לנושאי הדיון בבחינת ה-דרך , ה-שיטה או ה-פתרון לבעיה , וכיוצא באלה ביטויים המציינים דרכי חשיבה ועשייה בעלי אופי קווי , חד-כיווני ומוחלט . תמיד קיימות אלטרנטיבות הפתוחות לבחירה , על יתרונותיהן וחסרונותיהן . היא נדרשת לשיפוטו והערכתו של המורה - משום שאנו מאמינים כי התנהגותם של רוב המורים בכיתה היא התנהגות מושכלת המודרכת על-ידי שיקולי דעת . אנו מכירים אמנם בכך שבהוראה יעילה קיים גם מרכיב חשוב של שגרות , ( Routines ) של כללי התנהגות המבוצעים על-ידי התלמידים והמורים באופן אוטומטי , אך בכל זאת רובה של פעילות ההוראה מבוססת על התנהגות מושכלת , התנהגות שהמורים המודעים למחשבותיהם ולפעולותיהם מסוגלים להסביר במונחים של סיבות , מטרות ומניעים .

מכון מופ"ת

ישראל. משרד החינוך. האגף להכשרת עובדי הוראה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help