sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

דוגמה מאפיינת של המבנה הנדבכי בתכניות ההכשרה המקובלות בסמינרים ובמכללות למורים אנו מוצאים בדיווח של גלובמן , ( 1989 ) אשר בדקה את הקורסים הניתנים במסלול הגיל הרך ב16- סמינרים ומכללות למורים בארץ . בשנה הראשונה הדגש מושם על לימוד תאוריות של הגיל הרך ועל עקרונות להפעלתן . בשנה השנייה מתרכזים בלימוד שיטות הוראה ושיטות המתאימות לפעילות בגן הילדים . בשנה השלישית הדגש מושם על ההתנסות בשדה ועל הכנת פרוייקטים , משימות לפיתוח נושא מרכזי בחינוך לגיל הרך שיש בו משום אינטגרציה של תאוריה ופרקטיקה שהסטודנט למד במהלך הכשרתו . . 1 הטודל ההיררכי של ץוטט הלך מחשבה של מבנה נדבכים בתכניות הלימודים איננו זר לתולדות החינוך . לפני למעלה ממאה שנים הניח הפילוסוף הצרפתי מן הזרם הפוזיטיביסטי , אוגוסט קומט , ( Comte , [ 1877 ] 1987 ) את היסודות להשקפה המניחה קיומו שלסדר היררכי ביחסים הקיימים בין תחומי דעת השייכים למדעים המדויקים , למדעי החיים ולמדעי ההתנהגות . יחסים אלה , על פי השקפתו של קומט , מחייבים תכנית לימודים שבה לימודי המתמטיקה קודמים ללימודי הפיזיקה ואלו קודמים ללימודי הכימיה , שאף היא , בתורה , קודמת ללימודי הביולוגיה , וכן הלאה . השפעתה של תפיסה זו על סדר לימוד המקצועות ניכרת עד ימינו אלה . אולם כבר שוואב ( Schwab , 1964 ) העיר בצדק , שאת הדגם של קומט ניתן לקרוא בשני אופנים : אופן קריאה אחד , המכונה על ידו "הסדר הדוגמטי , " הוא הסדר ההיררכי הרגיל , לפיו המתמטיקה קודמת ללימוד הפיזיקה והפיזיקה לכימיה וכן הלאה ; אופן הקריאה השני המכונה על ידי שוואב תרשיס . 1 גזגגה הנדככיס כתכגיות ההכשרה

מכון מופ"ת

ישראל. משרד החינוך. האגף להכשרת עובדי הוראה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help