sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

העקרונות המופשטים לבין מצבי ההוראה המורכבים שבפניהם ניצב המורה הטירון . במאמר שלפנינו נציג עמדה , שלפיה ההוראה בעיקרה היא עיסוק פרקטי-רפלקטיבי וראוי לפתח תכניות הכשרה והשתלמות חלופיות התואמות תפיסה זו . נטען בזכות ההוראה הרפלקטיבית , שבניסוח כללי פירושה : הוראה מגיבה שבה המורה פתוח להפתעות , רגיש וקולט את התגובות של התלמיד , מניח שמאחורי תגובתו של התלמיד יש נימוקים וצידוקים שיש לחשוף אותם ולהבינם , בוחן את דרכו הוא מול תגובת התלמיד ומחפש את החלופה המתאימה ביותר כדי לסייע ולאפשר לתלמיד לבנות מושגים חדשים או לנסח מחדש את מושגיו השגויים או החלקיים . בפרק הראשון נציג את שתי התפיסות הבסיסיות בהגדרת מהות ההוראה ; ההוראה כמדע יישומי וההוראה כעיסוק פרקטי-רפלקטיבי . בפרק השני נבחן את משמעות תהליכי הרפלקציה בהקשר ההוראה הרפלקטיבית לאור מודלים תאורטיים שונים , ובפרק השלישי נתאר קווים לתכניות הכשרה והשתלמות המבוססות על למידה התנסותית . ( Experiential Learning ) בפרק הרביעי נבחן את מקומה של ההוראה הרפלקטיבית מזוית הראייה של ההתפתחות המקצועית של המורה ובפרק החמישי נציג עמדה הגורסת שילוב גישות בתכניות ההכשרה .

מכון מופ"ת

ישראל. משרד החינוך. האגף להכשרת עובדי הוראה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help