sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

. 7 לשפר את מיומנות המדריך לפתח דיון בין המונחים , כבסיס לשיפור הארגון המושגי של הידע שלהם בנושא העומד במרכז שיחת ההדרכה . יחידת הוראה זו מציעה גישה שיטתית להכשרת מדריכים פדגוגיים בהנחה כי איכות האינטראקציה ב » ן המדריד למודיד במכללה ובין הסטודנטיות והמורות לילדים היא מרכיב מרכזי ( אם כי לא בלעדי ) בתוצאות ההדרכה או ההוראה . חשוב גם לזכור כי אינטראקציה טובה בין מורה לתלמידים ובין מדריך למודרכים איננה תחליף לבקיאות בתוכני ההוראה , ושידע מקיף של מורה או של מדריך בנושא כלשהו אינו מבטיח למידה אופטימלית ; קשר הוראה או הדרכה מוצלח המתלווה לכך הוא שישפיע לחיוב על תוצרי הלמידה . אי-הבהירות הנוגעת לתהליך ההדרכה נובעת בחלקה מהתשובות לשאלות מהי למידה וכיצד היא מתבצעת ? ומהם מאפייניה של אינטראקציה טובה או איכותית בין מחנכות לילדים ובין מדריכים לבין סטודנטים להוראה ? אין תשובות מוחלטות לשאלות אלה . התשובות השונות טמונות במסגרות התאורטיות לסוגיהן . הגדרת הלמידה ומאפייני איכות האינטראקציה בין מדריך למודרך ובין מורה לילד מבוססים באופן חלקי ביחידת הוראה זו על התאוריה הקונטקסטואלית של ויגוצקי ( Vygotzky , 1978 ) ועל תאוריית ההשתנות הקוגניטיבית של פוירשטיין ( Feuerstein & Feuerstein , 1991 ; Feuerstein , Rand & Hoffman , 1979 ; et al ., 1980 ) ושל קליין , . ( Klien , 1991 1988 ) מסגרת תאורטית זו הורחבה מאינטראקציות עם ילדים לאינטראקציות עם לומדים בכלל : ילדים ומבוגרים , תלמידים בגן הילדים ובבית הספר וסטודנטים להכשרת מורים . הבחירה דווקא במסגרת תאורטית זו נבעה מאימוץ הגדרת הלמידה שביסוד התאוריה , שלפיה תהליך הלמידה כרוך בשינוי מתמיד של המבנים הקוגניטיביים של הלומד , שינוי המתבטא בשיפור ההתמודדות עם בעיות ; לפי הגדרה זו , האינטראקציה המוקדמת בין מחנכים לילדים תורמת תרומה מכרעת לתהליך הלמידה ובעקבות זאת להתפתחותם של הילדים . פוירשטיין וקליין מציעים רשימה מקיפה של מאפייני אינטראקציה בין מחנכים לילדים האמורה להוביל לגמישותם הקוגניטיבית של הילדים . ההגדרות האופרטיביות הללו משמשות בסיס טוב , שבהמשך נציע להכניס בו שינויים אחדים , הן ללמידה של ילדים והן ללמידה של מבוגרים . . 3 | לנוחיות הקריאה , נביא מקור ביבליוגרפי מדויק רק כשמדובר בציטוט . לעומת זאת , כשמדובר באמירות תאורטיות הנוגעות לכתביהם של פוירשטיין וקליין נסתפק בייחוס הרעיונות למחבריהם .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help