sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

באותה סטודנטית , באותה פעילות , באותו נושא , יש הערכות סותרות ולכן גם תוכני הדרכה מנוגדים , העלולים לגרום לבלבול אצל הסטודנטית . 2 לתפיסתנו , הדרכה עניינה טיפוח כלים ללמידה עצמית אצל המודרכים ותכליתה לעודד אותם לקשר בין תכנים שלמדו ממקורות שונים . הציפייה היא שההדרכה תקדם תהליך של צמיחה ( רגשית , קוגניטיבית ומוסרית ) במודרכים ותכוון אותם ליישום תוכני הלימוד ולהתאמתם המרבית לדרישות השדה . מוקד תהליך ההדרכה הוא האינטראקציה בין המדריך לבין המודרך . אף שהאינטראקציה מושפעת , מטבע הדברים , ממאפייני המדריך והמודרך ומסיטואציית ההדרכה עצמה , המטרה היא לקדם במדריכים את היכולת ואת המיומנויות לשפר את חלקם באינטראקציה זו , וללמד אותם להתאים את התהליך למאפייני המודרכים ולקשייהם ולדרישות של קשרי ההדרכה השונים . תהליך ההדרכה הפדגוגית מתייחס לשתי רמות של אינטראקציה : זו שבין המדריך הפדגוגי לסטודנט במכללה וזו שבין המחנך או הסטודנט בכיתת ההתנסות לבין הילד . מכאן נגזרות מטרות ההדרכה ( ראו גם פרק . 1 : ( 4 להגביר את מודעותם של המדריך והמחנך לאופי קשריהם הבץ-איש"ם עם המונחים ( הסטודנטים או הילדים . ( . 2 להגביר את מודעותם של המדריך ושל המחנך לקשר בין תפיסות העולם החינוכיות שלהם עצמם לבין סוג האינטראקצי ות שהם יוצרים עם המונחים ( סטודנטים או ילדים . ( . 3 לחזק את אמון המדריכים והמחנכים ביכולותיהם של הסטודנטים והילדים ולפתח דרכים מעשיות להבעת אמון זה . . 4 לתרום לפיתוח אינטראקצי ות הדרכה ממוקדות-סטודנט ( student-centered ) בהנחיה , וממוקדות-ילד ( child-centered ) בהוראה . . 5 להגדיל את התיאום בין רגשותיו , מחשבותיו , אמירותיו ו התנהגויותיו של המדריך או של המחנך . . 6 לפתח דרכים שיביאו לארגון מושגי טוב יותר של ידע הלומדים ( סטודנטים או ילדים ) בנושא העומד במוקד ההדרכה . . 21 אף שיחידה זו נכתבה בעיקר לצורכי מדריכים פדגוגיים במכללות להוראה , מודל ההדרכה תקף לדעתנו לגבי כל תפקיד של הדרכה המתמקד באינטראקציות חינוכיות או טיפוליות למיניהן . כדי להמחיש את אפשרויות ההכללה והרחבות של מודל ההדרכה המוצג , ישמש המונח "מתווך" מושג-על של כלל תפקידי ההנחיה וההוראה ( מנחה , מחנך , גננת , מורה , מבוגר , ( ואילו המונח "לומד" ישמש לכלל הלומדים ( תלמיד , ילד , סטודנט , מונחה , מודרך . (

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help