sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתה דבר יחידת ההוראה "הדרכה כתיווך לקראת אוטונומיה" מתמקדת בשיפור האינטראקציה הבין-אישית בין מדריכים פדגוגיים לסטודנטים להוראה ובין מחנכים לתלמידיהם . היא משקפת תהליך שתחילתו בהתנסות בהדרכה מתווכת של תכנים לילדים על פי גישתם של פוירשטיין וקליין . בהמשך הורחבה ההתנסות לעמדה עם לומדים מבוגרים , והתוצר הסופי הוא שילוב של ההתנסויות הללו . על התהליך מספרת קלודי טל : הרעיון לפיתוח הדרכה מתווכת נולד במהלך הנחיית מדריכות התפתחותיות לקראת עבודתן עם s >/ p / j v ? 5 > JIIODN בפרוייקט 'פסיעות ראשונות / בגבעת-אולגה בשנת 989 1 בהדרכת פרופ' פנינה קליין . בתקופת ההנחיה האינטנסיבית היומיומית במחיצתה של פרופסור קליין , למדתי את הפוטנציאל הרב הטסון בהדרכה מובנית , שמטרתה העיקרית היא לשפר את תיווך התכנים הפיזיים והרגשיים בין המטפלים ובין הילדים . העבודה בפרויקט המשוב של הסדריכות ההתפתחותיות וכן ההתנסות היוסיוסית הוסיפו נדבכים נוספים לתכנית הראשונית . מבחינה תאורטית הודגשו יכולותיו של הלוסד , ונעשה ניסיון לארגן טוב יותר את התיווך הרגשי ואת הקשרים שבין התיווך הרגשי והתיווך הקוגניטיבי . בד-בבד פותח גם החלק הנוגע להדרכה ולניתוח האינטראקציה בין מדריכים לסודרכים . עם הפסיכולוג דן קורין פותחה תכנית הדרכה סובנית המתבססת על עבודה שוטפת בווידאו , ושיטת ההדרכה המתבססת על תאוריית התיווך נלמדה ונוסתה במסגרות של פסיכולוגים חינוכיים , אחיות 'טיפת חלב , ' גננות , מנהלות במעונות יום ומדריכות ורכזות לגיל הרך . ' המטרייה התאורטית' שממנה צמחה שיטת ההדרכה הושלמה במהלך לימודיי לתואר דוקטור והכנת עבודת הדוקטורט בנושא קשרים בין ערכים - עמדות והתנהגות של סורים . את עבודתי הנחו פרופ' יהודה אסיר זיל ופרופ' יואל ינון ייבדל לחיים ארוכים . המפגש עם תאוריית Self-Determination-n של גרולניק , דיסי וראיאן נהסוצגת ברקע pcniNPn סייע בפיתוח הרציונל התאורטי , המתיישב עם התפיסה האינטואיטיבית שלנו , שהדגישה את יכולותיו המולדות של הלוסד . כך נולדה התפיסה האורגניזסית-קונטקסטואלית , ששימשה בסיס לגישת ההדרכה המוצגת ביחידת הוראה זו . במקביל , בשנת , 9891 התחלתי להדריך וללמד במכללת לוינסקי במסלול לגיל הרך . במהלך ההדרכה התחוורו סגולותיה של שיטת ההדרכה המבוססת על תאוריית התיווך בתהליך הכשרתן של הגננות והמורות . לאחר שיישמתי בעצמי את השיטה במכללה , התחלתי בהדרגה 'לעשות לה נפשות' בין הסדריכות הפדגוגיות . ראשונה הצטרפה אתי בכר ואחריה הצטרפה גם דבורה ויסבורט . נושא התיווך הוכלל בתכנית

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help