sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שיל / כ וחכללח של ילדים עפ מוגבלות . גופעיח , במערכי ; חחיעוך במערכת החינוך התפתחה תפיסת השילוב והכללת ילדים עם מוגבלות במסגרות רגילות רק בשנות השבעים . תפיסה זו עוגנה לראשונה בחקיקה בארצות הברית בשנת 1975 במסגרת החוק "חינוך לכול : ילדים עם מוגבלות , " שקבע כי : במידת האפשר , יש לשלב ילדים עם מוגבלות יחד עם ילדים בלי נכויות במסגרות חינוכיות , לרבות מסגרות ציבוריות , פרטיות ומעונות . כיתות מיוחדות , בתי ספר נפרדים וכל הפרדה אחרת של ילדים בעלי נכויות במסגרות חינוכיות רגילות תתבצע רק כאשר אופי הנכות הוא כזה שחינוך במסגרת זו לא יתאפשר , גם אם ייעשה שימוש בעזרים חינוכיים ושירותים תומכים . ( Federal Register , 1977 ) השילוב הפיזי של ילדים עם מוגבלות גופנית במסגרות רגילות אמנם נפוץ יותר היום מבעבר ( נהוג היה לקלוט אותם במסגרות ייחודיות לפי סוגי המגבלה , ( ברם , המומחים נוכחו לדעת , שקירבה פיזית לבדה אינה יוצרת הכללה באופן ספונטני ואוטומטי . השתלבות ללא יחסים משמעותיים בין אנשים עם ליקויים לבין אנשים ללא ליקויים אינה משיגה תמיד את מטרתה . נושא תרומת השילוב וההכללה לילדים עם מוגבלות ( בדרך כלל נכללו מוגבלויות שונות בכפיפה אחת ) נבדק לאחרונה מהיבטים אחדים . להלן יושם דגש על ממצאים ביחס לילדים עם מוגבלות גופנית . גזגתגאיפ ביחס למערכת >>\ , דשלב . ^ ביינס וביינס ( Baines & Baines , 1994 ) עקבו אחר מסגרת משלבת בחטיבת ביניים במשך שבעה חודשים ודיווחו על קשיים רבים ביישום השילוב בלא הכשרה מספקת של העוסקים בו וללא משאבי תמיכה . הייקינרו-יוהנסון ואחרים ( Heikinaro-Johanson , Sherrill , French & Huuhka , 1995 ) צפו באופן אינטנסיבי בתכניות שילוב בחינוך גופני עם ייעוץ מלא או חלקי שנמשכו חודשיים . הם גם דיווחו על קשיים לצד יתרונות הטמונים במסגרת המשלבת . נראה כי עדיין קיימת מבוכה רבה בקרב המורים וחוסר ידע באשר למהלכי השילוב . גזגזצאיפ ביחס לילדים . / כיפ יוגזעוולבינ : ! הוסטון-וילסון ואחרים ( 1997 Houston-Wilson , Dunn Van der Mars & McCubbin , ) מצאו במסגרת מחקר עם שישה ילדים נכים משולבים , כי הדרכה אינטנסיבית

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help