sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מדינות אחדות בעולם המערבי ( ארה"ב , קנדה , אוסטרליה , אנגליה ) עיגנו את עקרון השילוב וההכללה בחקיקה מתאימה שלוותה בשינוי דרמטי בדפוסי ההתייחסות החברתית כלפי הנכים . בארץ התקבל בקריאה ראשונה במרס , 1998 חוק זכויות אנשים עם מוגבלות . בדוח הוועדה הציבורית לבדיקת החקיקה בנושא זה , שהוגש לשר המשפטים ולשר העבודה והרווחה , ( 1997 ) הוצעו שינויים נרחבים לסעיף , 29 שעיקרם הדגשה ומיקוד פיתוח השירותים המשולבים בתחומי התרבות , הפנאי והספורט . הוועדה מתארת את הבעיה כך : אלפי ילדים רבני נוער עם צרכים מיוחדים אינם משתייכים לתנועות הנוער , אינם זוכים לפעילות של י ציאה לטבע ושל ספורט , הקיימות לכל ילד וצעיר ר גיל . יוצא כי לילדים אלה מהווה בית-הספר , שלעתים הנו בית-ספר מיוחד , מסגרת יחידה ומרכזי ת בחייהם . מצב זה מוביל לבידודם החברתי של אנשים עם מוגבלויות ולניתוקם גם מבעלי מוגבלויות אחרים וגם מאנשים אחרים ... ככלל , התוכני ות והי וזמות בתחום זה הנן ספורדיות ומקומי ות , דבר המשתקף בעדותו של ד"ר דן רונן , מנהל האגף לתרבות ואמנות של משרד החינוך , התרבות והספורט , ממנה עולה כי אין תכנון ארצי , ואין תקצוב קבוע בתחומים אלה עבור אנשים עם מוגבלוי ות . ( שם ) השינוי בגישה כלפי אנשים עם מוגבלות מתבטא גם בשימוש בשפה לא מפלה המעמידה את האדם במרכז , כמתואר בטבלה א : 2- טבלה א . 2- שימוש בשפה לא מפלה כשינוי גישה כלפי אנשים עם מוגבלות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help